1950’ler

1950. TEMMUZ

Fuji jidosha Kogyo, Co., Ltd., kuruldu.

Fuji Sangyo, 1950 yılında kurumsal kredi yeniden düzenlenmesi yasasına göre 12 şirkete bölünmüştür. Fuji Jidosha, ilk başlarda otobüsler için karoser yapım işiyle uğraşıyordu ve küçük P-1 konsept otomobilini geliştirdi.

1953. TEMMUZ

Fuji Heavy Industries Ltd., kuruldu.

1953 yılında Fuji Heavy Industries Ltd., Fuji Kogyo, Fuji Jidosha, Omiya Fuji Kogyo, Utsunomiya Sharyo ve Tokyo Fuji Sangyo olmak üzere beş şirketin yatırımları ile bir uçak üretim, satış ve bakım şirketi olarak kuruldu. İki yıl sonra, bu beş yatırımcı FHI ile birleşti ve bugün bildiğimiz FHI'nin tam ölçekli ticari faaliyetlerine atıldı.

1954. ŞUBAT

Prototip 4 tekerlekli binek aracı P-1 tamamlandı.

Ertesi yıl Subaru 1500 olarak anılan P-1, ilk Japon üretimi monokok gövdeyi kullandı. Bu binek otomobil, helezon yaylı ve çift etkili yağlı amortisör ile ön teker salıncaklı tip bağımsız süspansiyon kombinasyonu ve üç yaprak yaylı ve çift etkili yağlı amortisör ile arka rijit aks süspansiyonuyla mükemmel sürüş konforu ve sürüş kararlılığı sağladı.

1957. NİSAN

Prototip K-10 (Subaru 360) tamamlandı.

K-10 prototipi ile ilgili mevcut önemli konular, daha hafif bir gövde, daha kolay üretim, dört yetişkin yolcuyu barındıracak yeterli iç mekân alanı, mükemmel sürüş açısı ve hafif ve güçlü, yüksek dayanıklılıkta bir motor geliştirmeyi içermekteydi. Daha hafif bir ağırlık elde etmek için kullanılan monokok gövdesine ek olarak, her bir perçinin başı ağırlık kazanmak için eğelendi; daha önceleri uçakta kullanılmış olan teknoloji, prototip boyunca geniş çapta kullanıldı.

1960'lar

1961. ŞUBAT

Subaru Sambar kamyonet piyasaya sürüldü

Birinci nesil Sambar
Şubat 1961'de Subaru Sambar otomobil dünyasına merhaba dedi. Subaru 360'ı temel alan Sambar, kullanması oldukça keyifli, olağanüstü hoş ve sürüşü dengeli bir kamyonet oldu. Zamanının diğer dört tekerlekli mini kamyonlarına kıyasla, Subaru Sambar en düşük şasi yüksekliğine ve en geniş yük yatağına sahipti. Dar sokak köşelerini düzgün bir şekilde aşma yeteneği ile bu mini-kamyon, ticari sınıf araçlara yeni bir soluk aldırdı. Takip eden Eylül ayında, Sambar Light Van sadece ticari amaçlı değil, aynı zamanda eğlence amaçlı bir araç olarak piyasaya sürüldü. Subaru, Sambar ile bir hafif binek araçları üreticisi olarak sıkı bir şekilde yerini sağlamlaştırdı.

1960.02 Piyasaya sürüldü
1961.09 Light Van çıktı
Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi

1964. KASIM

Gunma Plant test parkuru tamamlandı.

Gunma Bölgesinde, Ota'da bulunan Gunma Fabrikasında 1.6 km uzunluğunda bir test parkuru tamamlandı.

1966. OCAK

Merkez ofisi yeni Subaru Binasına taşınıyor.

"Subaru Binası" Shinjuku'da tamamlandı. Genel Müdürlük departmanları buraya taşındı ve merkezileştirildi.

1966. OCAK

Yeni Sambar piyasaya sürüldü

İkinci nesil Sambar
1966'da çıktı ve "Yeni Sambar" olarak adlandırıldı. Rafine bir ön ızgara ve genel tasarıma sahipti. Ayrıca isteğe bağlı 6 ileri ve 2 geri vitesli değişken dişli kutusu da bulunuyordu.
Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi

1969. AĞUSTOS

Subaru R-2 piyasaya çıktı

Ağustos 1969'da, Subaru 360'ın yerini alan Subaru R-2 tanıtıldı. Yeni dönem için tasarlanan R-2, mini-otomobil konseptinin yaygınlaştırılmasındaki rolü nedeniyle büyük ilgi gören bir mini-sedan idi. R-2 iyi performans gösterdi ve Japonya'nın girmekte olduğu "karayolları dönemi" için tasarlandı. Mükemmel dengesi R-2'nin bozuk yollarda kolaylıkla sürülebileceği anlamına geliyordu. Zarif stili ve dört kişiyi konforlu bir şekilde ağırlayabilecek geniş iç mekânıyla R-2, Subaru 360 ile edindikleri deneyimlerini mini-otomobil konseptini yaygınlaştırmak için ortaya koyan Subaru mühendislerine bir övgü niteliği taşıyordu.

1970.04 SS, Sporty DX piyasaya sunuldu
1971.02 NEW R-2 piyasaya çıktı
1971.10 Su-soğutmalı seri piyasaya verildi

Adlandırma: Subaru ff-1'e benzer bir kodlama benimsenerek yenilikçi hissi ve hoş söylenişi için "R" harfi seçildi. "2", bunun Subaru'nun ikinci küçük binek aracı modeli olduğunu vurguluyordu.

 

1970'ler

1972. TEMMUZ

Rex piyasaya sunuldu

Birinci nesil Rex
Subaru Rex, Temmuz 1972'de Subaru R-2'nin halefi olarak lanse edildi. Rex üstün yol tutuşu, sürüş stabilitesi, sürüş konforu ve yakıt ekonomisi gibi Subaru'nun geleneksel mini-otomobil özelliklerinin yanı sıra tasarımı ve tarzının ona kattığı genç ve dinamik görüntü sayesinde bir başarı simgesi oldu.

1973.10 4-zamanlı Rex piyasaya çıktı
1975.12 Rex SEEC-T piyasaya sürüldü
1976.05 Rex 5 piyasaya sunuldu
1977.05 Rex 550 piyasaya sunuldu

Adlandırma: "King" (Kral)'ın Latince karşılığından alındı.

1973. ŞUBAT

Goriki Sambar piyasaya sürüldü

Üçüncü nesil Sambar
Yeni piyasaya sürülen model, hava soğutmalı bir motordan su soğutmalı bir motora geçiş yaptı. "Custom L" ilk kez elektronik olarak çalışan bir ön cam yıkayıcı kullandı. Tekli kuyruk lambası, arka fren lambalarından bağımsız olan turuncu arka gösterge lambaları olarak değiştirildi.

1976.05 Sambar 5 piyasaya sunuldu
1977.05 Sambar 550 piyasaya verildi
1979.10 Sambar High Roof, ilk hafif kabinli Van, piyasaya çıktı
1980.11 Sambar 4WD çıktı

Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi

1977. EKİM

Subaru America, Subaru Brat piyasaya sunuldu.

Kuzey Amerika pazarına ihraç edilmek üzere tasarlanmış amaçlı bir eğlence aracı (RV) olan Subaru Brat, Ağustos 1977'de piyasaya sunuldu. Altyapısı ise Leone 4WD'ye dayanıyordu, ancak iki kişilik bir kabini ve arkada bir yük kabini vardı.

1979. HAZİRAN

İkinci nesil Leone piyasaya çıktı

İkinci nesil Leone
Daha büyük bir gövde boyutu ve 1.800 cc motor, otomobile orta sınıf bir binek aracına benzer bir tasarım kazandırdı. Bozuk yollarda daha iyi sürüş sağlamak için bu 1.8L 4WD modeli, sekiz ileri ve iki geri vitese sahip 4 vitesli düz şanzıman ile yakın oranlı bir şanzıman olarak kullanılmak üzere Dual Range (Çift Kademeli) olarak adlandırılan değişken bir şanzıman sistemi ile donatılmıştır.

1979.06 Yeni Leone Sedan piyasaya sunuldu
1979.07 Yeni Leone Hard-top modeli piyasaya sunuldu
1979.10 Swingback, 4WD piyasaya sunuldu
1981.11 Leone 4WD otomatik şanzımanlı modeli çıktı (dünyanın ilk MP-T modeli)

Adlandırma: İtalyanca "male lion" (erkek aslan) sözcüğünden alınmıştır.

 

1980’s

1981. EYLÜL

İkinci nesil Rex piyasaya çıktı

İkinci nesil Rex
TSubaru 360'dan bu yana temel dayanağı olan arkada yerleşik motor ve arkadan itişli platform, önde yerleşik bir motor ve önden çekişli platforma dönüştürüldü. Bu değişim, daha geniş bir dingil mesafesi ve o sıralarda mini-otomobil sınıfındaki en büyük gövde boyutuna olanak tanıyarak iç mekânla ilgili sorunların çözülmesinde yardımcı oldu. Rex Combi adı, o zamanlar popüler olan hafif bir Van gövdesine sahip modele verildi.

1981.10 FF Rex Sedan piyasaya sunuldu
1984.09 Yeni Rex serisi çıktı

Adlandırma: "King" (Kral)'ın Latince karşılığından alındı.

1982. EYLÜL

Yeni Sambar Try ve Yüksek Tavanlı Minibüs serisi piyasaya çıktı

Dördüncü nesil Sambar
Eylül 1982'de piyasaya çıktı. "Sambar Try", bir minivan modeli olarak piyasaya sürüldü ve 4 tekerlekte bağımsız süspansiyon sistemi aynı kalırken, dördüncü nesil Sambar'ın 4WD modellerinde ön süspansiyon yerleşimi, yarı bağımsız süspansiyon sisteminden Macpherson Strut sistemine değiştirildi ( 2WD modelleri için yarı bağımsız süspansiyon sistemi kullanımına devam edildi). Tüm 2WD modelleri için 10 inçlik lastikler, tüm 4WD modelleri için ise 12 inçlik lastikler kullanıldı (tüm modellerde 4 tekerlekte büyük kampanalı frenler mevcuttu). Ultra düşük EL donanımı 4WD modelleri için tanımlandı. Araçlar, 2WD veya 4WD olup olmamalarına bakılmaksızın Yüksek Tavan seçeneğiyle sunuldu ve hiç otomatik şanzıman mevcut değilken, Try FL ve FX modelleri, otomatik bir dişli kutusu ile verildi.

1987.09 Sambar serisi yenilenip yükseltildi; tam zamanlı 4WD ile donatıldı

Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi

1983. EKİM

Domingo piyasaya sunuldu

Birinci nesil Domingo
Subaru Domingo kompakt (one-box) vagon ilk çıkışını Ekim 1983'te yaptı. Bu seri, sadece yedi yolcuyu kompakt bir gövdeye yerleştirmekle kalmadı, aynı zamanda Japonya'nın otomobil kültüründe katlanır koltuklar ile birlikte ilk döner koltukları sayesinde çeşitli oturma düzenlemeleri de sundu.

1986.06 Domingo 1.2-litre 4WD piyasaya sunuldu

Adlandırma: "Sunday" (Pazar) için İspanyol teriminden alındı ve otomobilin eğlenceli Pazar gezintileri için tasarlandığını ima ediyordu.

1984. ŞUBAT

Subaru ECVT'nin gelişimi.

Dünyanın ilk elektro-sürekli değişken şanzımanının (ECVT) geliştirildiği ilan edildi. ECVT'de, Hollanda'nın Van Doorne Transmissie B.V. şirketi tarafından imal edilen özel bir çelik kayış ve kasnak çiftinin yer aldığı basit fakat etkili bir mekanizma kullanıldı. ECVT, sürücünün karmaşık vitesler kullanımına gerek bırakmadan aracın hızını kontrol etmesini sağladı. Bu konfigürasyon, aracın vitesleri otomatik olarak en uygun dişli oranına çevirmesine izin verdi.

1984. TEMMUZ

Üçüncü nesil Leone piyasaya sunuldu

Üçüncü nesil Leone
Daha büyük bir gövde ve yatay, düz çizgiler üzerine kurulu bir tasarım ile 3. nesil Leone'un sürtünme katsayısı 0.35 olan üstün aerodinamik özellikler sunuyordu. 5 vitesli manuel şanzıman MT, yine "Çift Kademe" teknolojisi ile sürücüye 10 farklı vites olanağı sundu. En üst modeli olan GT modeli bir hava süspansiyon sistemine sahiptir ve ayrıca yükseklik kontrolü ile birlikte sunuldu.

1986.04 Leone 3 kapılı Coupe RX / II (tam zamanlı 4WD) piyasaya çıktı
1987.10 Leone serisi geliştirildi; Aktif Tork Dağıtımlı 4WD sistemi ile donatılmış Sedan'lar ve Turing Wagon'lar
1988.02 Maia piyasaya çıktı

Adlandırma: İtalyanca "male lion" (erkek aslan) sözcüğünden alınmıştır.

1985. OCAK

Subaru XT (Alcyone) ABD'de piyasaya sürüldü.

Subaru XT (Alcyone), aynı yılın Haziran ayında piyasaya sunulmak üzere Ocak 1985'te Detroit Otomobil Fuarında tanıtıldı. Bu, FHI'nin Japonya'dan önce denizaşırı pazarlarda lansmanını yaptığı ilk model oldu.

1985. HAZİRAN

Alcyone piyasaya çıktı.

Subaru Alcyone, adını Pleiades'de, Japonca Subaru adında bir yıldız kümesi içindeki özellikle parlak bir yıldızdan aldı. Bu model, Amerika Birleşik Devletleri'nde Şubat 1985'te Subaru XT, Japonya'da da Haziran 1985'te Alcyone olarak piyasaya sürüldü. Bu serinin karakterize özelliği, bir şahinin ya da kartalın aerodinamik görünümünü yansıtmak üzere tasarlanmış stilidir. Alcyone'nun nefes kesici kama biçimi ve tamamen yuvarlak eğrileri, bu modelin dünyanın en düşük hava direnci seviyesi olan 0.29 CD'yi (sürtünme katsayısı) elde etmesini sağladı.

1987.07 Alcyone VX (2.7-litre, tam zamanlı 4WD) piyasaya çıktı

Adlandırma: Bu model, adını Subaru (Pleiades) yıldız kümesinde parlayan en parlak yıldız olan Alcyone'dan almıştır. SVX, Subaru Vehicle X'in kısaltmasıdır.

1986. KASIM

Yeni Rex Combi piyasaya çıktı

Üçüncü nesil Rex
3 supaplı bir motora sahip bir model, sportif bir sınıf olarak yeni geliştirildi, "Combi" Van’a "VIKI" adı verildi. Tasarımındaki önemli değişiklikler, geçmişteki modellerden daha fazla iç mekân yaratmıştır. Otomatik şanzıman da, bir tork konvertör kullanılarak önceki modellerdeki otomatik kavramadan tam otomatik bir sisteme (2 vitesli) yükseltildi.

1987.02 Rex 5 kapılı sedan ikiz viskoz kaplin tam zamanlı 4WD modeli piyasaya sürüldü
1987.07 Rex ECVT piyasaya çıktı
1988.03 Rex serisi V ve VX, Süperşarjlar ile piyasaya sürüldü
1990.03 Rex serisi yükseltildi

Adlandırma: "King" (Kral)'ın Latince karşılığından alındı.

1988. NİSAN

Subaru Tecnica International Inc. kuruldu.

Subaru Tecnica International Inc. kuruldu.
Bu şirket, FIA Dünya Ralli Şampiyonaları dahil olmak üzere motor sporları faaliyetlerini ve özel olarak tasarlanmış sportif amaçlı parça-aksamın geliştirilmesi ve satışını üstlenecek bir yan kuruluş olarak kurulmuştur.

1988. EKİM

Subaru MM, Yatay Karşılıklı 12 silindirli Motor, tamamlandı.

Subaru MM Yatay-Karşılıklı 12 silindirli motor tamamlandı ve 13000 devir / dak maksimum motor devrine, 600 hp maksimum torka ve 159 kg kuru ağırlığa sahip.

1989. OCAK

Legacy yeni bir 100.000 km dünya hız rekoru kırdı.

1989 yılında, 2-21 Ocak tarihleri arasında, birinci nesil Legacy, Phoenix, Arizona'nın eteklerinde bulunan Arizona Test Merkezi'nde 100.000 kilometrelik yeni bir dünya hız rekoru kırdı. 100.000 kilometrelik mesafe, 447 saat 44 dakika 9,887 saniyede, ortalama 223,345 km / saat hızla kat edildi ve böylece yeni bir dünya hız rekoru kırıldı.
* Nisan 2005 sonu tarihine kadar geçerlidir.

1989. KASIM

Subaru Araştırma ve Test Merkezi.

İleri teknolojilerin geliştirilmesi için kurulmuş bir tesis olan Subaru Araştırma ve Test Merkezi, yüksek hızlı devrelerin geliştirilmesi çalışmasını tamamladı.

 

1990'lar

1990. MART

İtalyan Formula 1 yarış takımı Coloni'ye, Subaru MM motor lisansı verildi.

İtalyan Formula 1 yarış takımı Coloni'ye lisanslı Subaru MM motoru F1 ilk yarışını Amerikan Grand Prix'sinde gerçekleştirdi..

1990. MART

Sambar serisi için tam bir model değişikliği

Beşinci nesil Sambar
Yeni düzenlemelere uyacak şekilde tasarlanmış 660 cc kapasiteli bir motorla donatılmış olarak Mart 1990'da piyasaya sunuldu. “Dias" bir birinci sınıf premium model Sambar Try olarak piyasaya çıktı. 4 silindirli sıralı EN07 motor ile, süper şarjlı modeller EN07Y tipi motor ile 55 metrik beygir gücü, NA modeller EN07C tipi motor (karbüratörlü) ile 40 metrik beygir gücü üretiyordu. Ön süspansiyon havalandırmalı disk frenler ve Macpherson Strut süspansiyon sistemi üzerine inşa edilmişti. Şanzımanlar arasında, EL ile 5 vitesli bir manuel şanzıman ve yanı sıra uygun bir ECVT seçeneği yer alıyordu. 4WD modelleri kısmi zamanlı ve viskoz tam zamanlı 4WD olmak üzere iki türevden oluşuyordu.

1993.12 Sambar Dias Classic piyasaya çıktı
1995.04 Subaru'nun ilk elektrikli otomobili, Sambar EV piyasaya sunuldu

Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi

1991. EYLÜL

Alcyone SVX (Subaru SVX) çıktı

Alcyone'un yerini alan Subaru SVX, Temmuz 1991'de Amerika Birleşik Devletleri'nde ve aynı yılın Eylül ayında Japonya'da piyasaya çıktı. Bu model, herhangi bir yol yüzeyinde sorunsuz yol tutus sağlayacak lüks bir yüksek performanslı coupe olarak geliştirildi. Dinamik bir görüntüye sahip olacak şekilde, çıkıntısız yüzeye paralel camdan cama yuvarlak kanopi gibi dokunuşlar ile tasarlanmıştı.

1991.01 Yeni konsept spor coupe, Subaru SVX, Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergilendi

Adlandırma: Bu model, adını Subaru (Pleiades) yıldız kümesinde parlayan en parlak yıldız olan Alcyone'dan almıştır. SVX, Subaru Vehicle X'in kısaltmasıdır.

1992. MART

Vivio piyasaya sunuldu

"SIMPLE RICH" ibaresiyle satılan Vivio'nun dış kısmı, ortadan pencerelerin tepesine doğru akan keskin çizgilere ve dalgalı çizgilerini koruyan bir panel konstrüksiyonuna sahipti. Gövde renkleri de, Rex ile mevcut düz renklerden parlak tonlara ve kalite duyusunu artırmak için birinci sınıf premium görünümlü metalik veya mika kaplamalara yükseltildi. Aracın arka kısmı, evsel kullanım ve ticari kullanım için farklı yapılarda inşa edildi. Vivio, 1990'da hafif arabalarla ilgili düzenlemelerdeki değişikliklere uymak için Subaru'nun ilk kez yeni tasarlanmış gövdesini kullandı ve nispeten düşük ağırlık merkezi sürüş stabilitesinin iyileştirilmesinde yarar sağladı.

1993.05 Vivio T-top piyasaya çıktı
1993.04 İlk kez WRC Safari rallisinde yarışa katıldı ve Grup A-5 sınıfı ödülünü kazandı
1995.11 Bistro piyasaya çıktı

Adlandırma: İngilizce VIVID kelimesinden oluşturuldu ve Yunan alfabesinde 660'ı (VIVIO) temsil ediyor.

1993. EYLÜL

Yeni Legacy dünya station wagon’lar hız rekorunu kırdı.

"Yeni Legacy, station wagon’lar için bir dünya hız rekoru kırdı. 1 km üzerinden ortalama 249,981 km / saatlik bu rekor, FIA ve ABD Otomobil Rekabet Komitesi (ACCUS) tarafından resmen tanındı.
Yer: Bonneville Speedway, Utah, ABD
(seri üretim, modifiye edilmemiş station wagon’lar için FIA ve ACCUS tarafından onaylanmış dünya hız rekoru) Araç: Legacy Touring Wagon GT"

1993. EKİM

Yeni Legacy serisi piyasaya çıktı

İkinci nesil Legacy
Altta yatan "ardıllık ve olgunluk" temasıyla geliştirilen ve kompakt sınıfta olmasına rağmen daha çok birinci sınıf premium modeller ile yarışan bir performans ve iç mekân sunmaktadır. 4 kapılı sedan pencere tasarımlarını korurken, A ve C sütunları boyunca devam eden siyah kaplamayı ortadan kaldırmıştı. Bu, C sütununu doğrudan arka tekerlek kemerinin üstünden başlatmakla birleştirildiğinde, otomobile daha agresif bir görünüm verilmesini sağladı. Touring vagon, yan taraftan arkaya doğru devam edip arkayı da saran pencerelerle tasarlanmıştı ve önceki nesilden belirgin yaygın tasarım unsurlarını içeren kademeli bir tavan profiline sahipti. Ayrıca, ön ızgaranın trapez şekli de yeni uygulanmıştır.

1993.09 Vagonlar için dünya hız rekorunu kırdı (249,981 km / s)
1994.10 Legacy serisine 2.5 litrelik 250T eklendi

Adlandırma: İngilizce "passing on great traditions" (mükemmel gelenekleri aktarmak) anlamında.

1993. EKİM

Legacy Grand Wagon (yurtdışı adı: Outback) piyasaya çıktı.

Birinci nesil Outback
Outback, Legacy Wagon'ın olağanüstü kullanışlı bir vagon donanımı ile birlikte yolda sunduğu optimum bir sportiflik, güvenli sürüş ve iç mekân kapasitesi dengesi düşünülerek geliştirildi. Modele, mükemmel bir arazi yeteneği de sağlamak için 200 mm bir zemin açıklığı kazandırıldı. Özel bir ön görünüm ve tampon, sıçrayan taş korumalı büyük sis lambaları, büyük çaplı dört mevsim lastikler, çift tonlu gövde rengi ve büyük boy yan koruyucularla ön plana çıkmış ayrıcalıklı ancak sağlam görünümlü premium bir dış görünüm tasarlandı.

1995.08 Legacy Grand Wagon (yurtdışı adı: Outback) piyasaya çıktı
1997.08 Legacy Lancaster (yurtdışı adı: Outback) piyasaya çıktı

Adlandırma: İngilizce "the great Australian outdoors" (muhteşem Avustralya arazi aracı) karşılığı.

1994. HAZİRAN

Yeni Domingo çıktı

İkinci nesil Domingo
Tamamen yenilenmiş versiyonu, 1994 yılında 11 yıllık tarihinde ilk kez piyasaya sürüldü. Gövde iskeleti önde ve arkada uzatıldı, önden çarpışma sırasında güvenliği sağlamak için ön kısımda Y-şekilli bir yapı kullanıldı. Motora verilen yakıt miktarı karbüratörden EMPi'ye yükseltildi ve ECVT sadece manuel şanzıman grubuna ilave edildi. Tam zamanlı 4WD, ECVT'ye uyacak şekilde viskoz kaplin ile elde edildi ve böylece aracın arazi özellikleri geliştirildi.

1996.04 Aladdin piyasaya çıktı

Adlandırma: "Sunday" (Pazar) için İspanyol teriminden alındı ve otomobilin eğlenceli Pazar gezintileri için tasarlandığını ima ediyordu.

1994. ARALIK

Subaru ilk defa bir yıl içindeki tüm FIA WRC yarışlarına giriyor.

Subaru, yıl boyunca yapılan tüm WRC yarışlarına katıldığı ilk yılda, (sürücü Carlos Sainz ile) sezonu Markalar Şampiyonasında 2. sırada (ve FHI için elde ettiği en yüksek başarı ile) tamamladı.

1995

Justy Avrupa pazarına tanıtıldı

İkinci nesil Justy
Justy, sadece Avrupa pazarında, tamamen yenilenmiş versiyonu ile yeniden piyasaya çıktı. Otomobil 3 kapılı ve 5 kapılı hatchback versiyonu ile sunuldu.
* Magyar Suzuki (Macaristan) tarafından üretildi

Adlandırma: İngilizce "Just" kelimesinden esinlenilmiştir ve otomobilin "Düzgün", "Mükemmel", "İdeal" ve "Tamı tamına doğru" olduğunu ima etmektedir.

1996. ŞUBAT

Subaru tampondan tampona geri dönüşümü denedi.

Subaru, pres kırma merdaneli üretim yöntemlerini tampondan tampona geri dönüşümün yolunu açacak şekilde pratik uygulamaya soktu.

1996. EKİM

Subaru Forester, Hulman Trophy Kupasını 24 saat hız rekorunu kırarak kazandı.

Subaru Forester, Indiana Motor Speedway'de 24 saatlik hız rekorunu 180,082 km / s ortalama hızla kırarak Hulman Trophy* ödülünü kazandı.
Yer: Indianapolis Motor Speedway, Indiana, ABD
(Grup T-1 = seri arazi otomobilleri için FIA ve ACCUS tarafından onaylanmış dünya hız rekoru)

*Hulman Trophy: Indianapolis Motor Speedway'de seri üretilen ve pazarlanan araçların 24 saat süren dayanıklılık hız rekoru 1920'li yıllarda başladı, ancak Hulman Trophy, 1989 yılında Speedway'in önceki sahibi olan Tony Hulman'dan sonra onun adı ile başlatıldı.

1998. NİSAN

Yeni Subaru Legacy station wagon’lar için yeni bir dünya hız rekoru kırdı.

Yeni Subaru Legacy station wagon için yeni bir dünya hız rekoru kırdı. 1 km üzerinden ortalama 270,532 km / saatlik bu rekor, FIA ve ABD Otomobil Rekabet Komitesi (ACCUS) tarafından resmen tanındı.
Yer: Colorado, ABD (FIA ve ACCUS tarafından seri üretilen otomobil kategorisi, turbo motor, 1.600 cc ila 2.000 cc sınıfı için onaylı, dünyanın en hızlı seri üretim station wagon’u)

1998. HAZİRAN

Legacy Station Wagon serisi için tam bir model değişikliği; yeni Legacy çıktı

Üçüncü nesil Legacy
Haziran 1998'de piyasaya çıkan bu model değişikliği ön tekerlekten çekiş varyasyonlarını kaldırdı ve tüm sınıflar için bir 4WD platformunu temel aldı. Gövde tasarımı Legacy görünümünü korudu ancak daha sağlam bir platform üzerine inşa edildi. Far diziliminde iki sıra küre kullanıldı ve bu, premium sınıf modelinde HID lambaları kullanan ilk model oldu. İç mekân kalitesi de mevcut Subaru modellerine kıyasla büyük ölçüde geliştirildi ve bir imalatçı tercihi olarak Amerikan üst düzey Macintosh audio markası gibi özelliklerin eklenmesi, sürüş performansı dışındaki alanlarda kalitenin arttırılmasına yardımcı oldu. Arka süspansiyonun kule tipinden çoklu bağlantı tipine değiştirilmesi ve amortisör kulelerinin getirilmesi, önceki nesillere göre maksimum bagaj alanını (B4'deki arka yük bölmesi) arttırmaya yardımcı oldu.

1998.12 Legacy Sedan serisi için tam bir model değişikliği; Legacy B4 (Sedan) piyasaya verildi
2000.05 Legacy serisi yükseltildi
2001.01 Legacy Touring Wagon ve B4 (Sedan) Blitzen 2001 modeli piyasaya çıktı
2002.01 3.0 litrelik Yatay-Karşıt 6 silindirli DOHC Motorları ile Legacy Touring Wagon GT30 ve B4 (Sedan) RS30 piyasaya çıktı
2002.02 Legacy Touring Wagon ve B4 (Sedan) Blitzen 2002 modeli piyasaya çıktı
2002.08 Legacy Touring Wagon ve B4 (Sedan) Blitzen 6 piyasaya çıktı

Adlandırma: İngilizce "passing on great traditions" (mükemmel gelenekleri aktarmak) anlamında.

1998. HAZİRAN

Legacy Lancaster (yurtdışı adı: Outback) piyasaya çıktı.

İkinci nesil Outback
Haziran 1998'de piyasaya çıkan bu model değişikliği ön tekerlekten çekiş varyasyonlarını kaldırdı ve tüm sınıflar için bir 4WD platformunu temel aldı. Gövde tasarımı Legacy görünümünü korudu ancak daha sağlam bir platform üzerine inşa edildi. Far diziliminde iki sıra küre kullanıldı ve bu, premium sınıf modelinde HID lambaları kullanan ilk model oldu. İç mekân kalitesi de mevcut Subaru modellerine kıyasla büyük ölçüde geliştirildi ve bir imalatçı tercihi olarak Amerikan üst düzey Macintosh audio markası gibi özelliklerin eklenmesi, sürüş performansı dışındaki alanlarda kalitenin arttırılmasına yardımcı oldu. Arka süspansiyonun kule tipinden çoklu bağlantı tipine değiştirilmesi ve amortisör kulelerinin getirilmesi, önceki nesillere göre maksimum bagaj alanını arttırmaya yardımcı oldu.

1998.12 Legacy Lancaster (yurtdışı adı: Outback) serisi için tam model değişikliği piyasada
1999.09 Legacy Lancaster (yurtdışı adı: Outback) serisine ADA modeli eklendi
2000.05 Outback H6-3.0, yeni geliştirilmiş 3.0 litrelik yatay-karşıt 6 silindirli Motoru ile piyasaya çıktı

Adlandırma: İngilizce "the great Australian outdoors" (muhteşem Avustralya arazi aracı) karşılığı.

1998. EKİM

Pleo çıktı

Birinci nesil Pleo
Pleo, "minik otomobilin ötesine geçen yeni kompakt vagon" konsepti üzerine inşa edildi ve yeni bir kompakt vagon olarak performans, güvenlik, kullanışlılık ve çevreye duyarlı sürüş gibi tüm boyutları mükemmel dengelenmiş bir paket halinde yeni düzeylere çıkardı. Geleneksel minik otomobil tanımının dışında tasarlanan bu araç, gerçekten kendine özgü bir kategoride yeni nesil bir minik otomobildi. Hafif ve kompakt yapılı Pleo, üstün yakıt ekonomisi ve çevresel güvenliğin tüm avantajlarını sağlaması yanı sıra, geleceğe yönelik olarak tasarlanmış bir model olarak büyük ölçüde geliştirilmiş güvenlik unsurlarını içinde barındıran yeni standartlar da getirdi.

1998.11 RJC Yılın Hafif Otomobili Ödülünü Kazandı
1999.06 Pleo Nesta piyasaya çıktı
2000.12 Pleo Nicotto çıktı

Adlandırma: Latince'den "More, to completion" (Tamam'a daha yakın). Adı aynı zamanda "Let’s play! Let’s go!" (Haydi eğlenelim! Haydi gidelim!) fikrini uyandırıyordu.

1999 ŞUBAT

Sambar için tam bir model değişikliği; yeni özellikli Sambar çıktı

Altıncı nesil Sambar
Şubat 1999'da piyasaya çıktı. 1998 yılında hafif araç düzenlemelerinde yapılan değişiklikler, kamyonet, Van ve Dias (kargo tipi) modelini içeren bir seri ile daha büyük Sambar'ın hem kamyonet hem de Van modelleri için tam kabin tarzını muhafaza etmesi anlamına geliyordu. NA modelleri artık karbüratörle donatılmadı.

2000.11 Elektrikli otomobil Sambar EV çıktı

Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi

 

2000’ler

2000

Yeni kompakt Yatay-Karşıt 6 silindirli Motorun geliştirilmesi

Kompakt "EZ30" 6 silindirli motor, 4 silindirli bir motor gibi onunla aynı uzunlukta geliştirildi. Yatay-Karşıt bir motorun temel özelliklerini - yani olağanüstü dönme balansı, düşük ağırlık merkezi ve kompakt boyut - içeren EZ30, aynı zamanda 6 silindirli bir motorun kendine özgü yumuşak motor tepkisi ve sesi yanı sıra daha büyük bir motorun muazzam torkunu ve çevre dostu performansını da sunuyordu.

2000. AĞUSTOS

Impreza serisi için tam bir model değişikliği; New Age Impreza çıktı

İkinci nesil Impreza
İkinci nesil Impreza hızlı, eğlenceli ve güvenli konseptine dayanıyordu ve üstün çevre performansı sunan yeni bir turbo motor ve Halka Şeklinde Geliştirilmiş Çerçeveler ile geliştirilmiş darbe güvenliği sağlayan yeni bir gövde içeriyordu. Sürüşü daha eğlenceli olmanın yanı sıra, işlevsellik ile desteklenen benzersiz bir tasarıma sahipti ve sürücünün kişiliğini gösterebilecek bir araçtı.

2000.10 Impreza WRX STi serisi piyasaya çıktı
2002.01 Impreza Sports Wagon Euro Tipi çıktı
2003.12 WRX Sti ve WRX "2003 V-Limited", 2003 WRC Sürücüler Şampiyonasını kutlamak için piyasaya sunuldu
2004.07 2004 WRC Japonya Rallisi "WR-Limited 2004" özel seri modeli çıktı
2005.01 "S203", STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC. tarafından çıkarıldı
2005.08 2005 WRC Japonya Rallisi "WR-Limited 2005" özel seri modeli çıktı
2006.01 "S204", STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC. tarafından çıkarıldı

Adlandırma: İngilizce "Impression" (Etki)'den esinlendi

2001. OCAK

Subaru Kuzey Amerika modeli Baja, Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

Subaru Kuzey Amerika modeli Baja, Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

2001. AĞUSTOS

Traviq piyasaya çıktı

"İster yalnız başınıza, ister yedi koltuk tam dolu olarak sürün, eğlenceli bir sürüş keyfi yaşatan yedi kişilik taşıt" konsepti ile tasarlanan Traviq, modern bir donanım paketinde mükemmel iç mekân konforu sunan yedi kişilik kompakt bir araçtı. Kesintisiz güç ve olağanüstü manevra kabiliyeti ile birleşince, otomobil yolda eğlenceli bir yolculuk için tasarlanmıştı.

Adlandırma: TRAVEL (yolculuk) ve QUICK (hızlı) kelimeleri birleştirilerek oluşturulmuştu.

2002. ŞUBAT

Forester için tam bir model değişikliği; Cross-over SUV, yeni Forester, piyasaya sunuldu

İkinci nesil Forester
"HER İKİ DÜNYA'NIN EN İYİSİ' için Crossover SUV" konseptini temel alan Forester, crossover SUV kategorisinde birinci sınıf bir potansiyel sunmak için geliştirildi. Bu konsept hem bir SUV hem de bir binek otomobilin avantajlarını birleştirmektedir, ancak aynı zamanda günlük yaşamın çeşitli gereksinimlerini tek bir modelle karşılamak için tasarlanmıştır.


2002.10 Forester Cross Sports piyasaya sunuldu
2004.02 Forester STi Version çıktı
2004.07 2004 WRC Japonya Rallisi "WR-Limited 2004" özel seri modeli çıktı
2005.12 Özel seri model "AIRBREAK" piyasaya verildi

Adlandırma: İngilizce "Person living in the woods" (Ormanda yaşayan kişi) veya "Person raised in the woods" (Ormanda büyüyen kişi) anlamında.

2002. MAYISIS

Legacy B4 (Sedan) CNG modelinin geliştirilmesi açıklandı.

Legacy B4 "CNG", 2.0L DOHC Yatay-Karşıt 4 silindirli bir motorla donatılmış 4WD "RS" temeli üzerine kurulmuş bir modeldi. Motor artık AVCS (Aktif Supap Kontrol Sistemi: değişken supap zamanlaması) veya EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) özelliklerini taşımıyordu; bununla birlikte, 94 kW'lık bir maksimum güç ve 160 Nm'lik maksimum tork üreten CNG için özel olarak ayarlanmış elektronik kontrollü bir yakıt enjeksiyon sistemi ile donatılmıştı.

2002. TEMMUZ

Forester, IIHS çarpışma testlerinde en yüksek notu aldı.

Forester'a çarpışma testlerinde "iyi" nin en iyi IIHS (Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü) derecesi verildi ve yalnızca en iyi modeller için ayrılan "en iyi seçim" olarak seçildi.

2003. MART

Subaru B11S konsept otomobili 73'üncü Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

Subaru B11S, gelecekteki Subaru tasarım kavramını göstermek için 73. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. B11S, Fuji Heavy Industries'in "yenilikçi, bireysel, cesur" karakterlerine dayalı çekici bir tasarım sundu. Bu, aynı zamanda kapsamlı bir donanım paketi, bir Yatay-Karşıt Motor, Simetrik AWD ve Subaru'nun bilinen diğer kendine özgü teknolojilerini de içeriyordu. Yan kapılar için orta sütunu bulunmayan çift kapılı bir açma mekanizmasının benimsenmesi, arka koltuklara sorunsuz bir şekilde erişimi mümkün kıldı. Güç aktarım sistemi, yeni geliştirilen Yatay-Karşıt altı silindirli bir ikiz turbo Motor ile donatılmıştı. Bu, azami 294 kW (400 ps) güç çıkışı ve 550 Nm (56.1 kgfm) maksimum tork ile performans hedeflerini aştı.

2003. MAYISIS

Legacy için tam bir model değişikliği

Dördüncü nesil Legacy
Bir sürüş, fonksiyonellik ve güzellik kaynaşımının gelişim temasını temel alarak, dördüncü nesil Legacy, Yatay Karşı Motor çevresinde merkezlenen benzersiz Simetrik AWD güç aktarım sisteminin performansını daha da arttırarak dünya çapında Legacy markasıyla uyumlu yeni nesil bir araç olmayı amaçlıyordu. Birinci nesil modelin tasarım kimliğini taşımasına rağmen dördüncü nesil Legacy daha şık bir gövde biçimine ve daha sportif bir görünüme sahipti ve ön cephesinde daha keskin bir görünümü yansıtıyordu. Tasarım, yan aynalara yerleştirilen LED dönüş sinyallerinin estetik ve işlevsel tasarımı ile de geliştirildi. İç mekân, basit ve yuvarlak detaylarla yüksek kaliteli ve sportif özellikler sunmak üzere tasarlanmıştı. Gövde ebadı, mükemmel yol tutuş ve sürüş performansı yanı sıra geliştirilmiş güvenlik fonksiyonlarını da içeren sürücü odaklı bir otomobil olarak optimal şekilde tasarlanmıştı.

2005.01 B4 "Blitzen 2005 MODEL" piyasaya sunuldu
2005.12 "Blitzen 2006 MODEL" Touring Wagon ve B4 çıktı

Adlandırma: İngilizce "passing on great traditions" (mükemmel gelenekleri aktarmak) anlamında.

2003. MAYISIS

Üçüncü nesil Outback piyasaya çıktı.

Üçüncü nesil Outback
Outback, Legacy Wagon'ın sofistike sportif dış yüzeyini temel alarak inşa edildi ve ona belirgin bir otorite ve hâkimiyet kabiliyeti kazandıran özel olarak tasarlanmış ön ve arka tamponları, çıkıntılı çamurlukları ve ilave yan kaplamasını benimsedi. 200 mm'lik bir zemin açıklığı, otomobile bozuk yollarda tam kontrol olanağı yanı sıra "crossover sporları" konseptini yeniden tanımlamak için touring vagon modellerinin performansı düzeyinde mükemmel bir karayolunda sürüş performansı olanağı yarattı.

Adlandırma: İngilizce "the great Australian outdoors" (muhteşem Avustralya arazi aracı) karşılığı.

2003. AĞUSTOS

G3X Justy Avrupa'da piyasaya çıktı

Üçüncü nesil Justy
G3X Justy*, crossover araç kategorisi için giriş seviyesi bir model olarak Avrupa pazarına sunulan kompakt bir otomobildi. Sürücüler, Subaru'nun bilinen sportif sürüşün keyfini çıkarıyordu ve tüm seri DOHC motorları ile donatılmıştı ve dinamik bir tasarıma sahipti. G3X Justy, değişken supap zamanlama sistemi (VVT) ile 1,3 litrelik veya 1,5 litrelik bir DOHC motorlu bir AWD model ve yanı sıra 1,3 litrelik dizel turbo motorlu önden çekişli bir model olarak sunuluyordu. 170 mm'lik minimum zemin yüksekliği ile hem bozuk yollarda hem de karayolunda yüksek performanslı sürüş sağlıyordu.
* Magyar Suzuki (Macaristan) tarafından üretildi

Adlandırma: İngilizce "Just" kelimesinden esinlenilmiştir ve otomobilin "Düzgün", "Mükemmel", "İdeal" ve "Tamı tamına doğru" olduğunu ima etmektedir.

2003. EKİM

Subaru yeni bir marka mesajı oluşturdu: Düşün. Hisset. Sür.

Yeni marka mesajı "Düşün. Hisset. Sür.", Subaru'nun otomotiv anlayış ve duyarlılık ideallerini temsil ediyordu. Bu, Subaru'nun üst düzey bir sürüş, çevre ve güvenlik harmanı sunan ve böylece dünya genelinde müşteriler, özellikle sürüş deneyiminden gerçekten keyif alanlar üzerinde kalıcı bir izlenim bırakan yüksek performanslı bir premium araç geliştirme amacını sembolize ediyordu. Buna ek olarak, Subaru yeni ürün ve hizmetlerde tutarlı bir değer sunmayı taahhüt ediyordu.

2003. EKİM

Konsept otomobiller B9 Scrambler ve R1e, 39'uncu Tokyo Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı.

B9 Scrambler
Subaru'nun hem karayolunda ve hem de arazide,cabrio deneyimi sunma konseptini yansıtan iki kişilik bir Hibrid Elektrikli Araç (HEV). Otomobilin güç aktarma organına Sequential Series HEV (SSHEV) -- Simetrik AWD ve en yeni HEV teknolojilerinin bir birleşimi -- adı verildi.
Subaru R1e
Kent yaşamında kişisel kullanıma iyi uyum sağlayan mobil bir araç olarak, Subaru R1e bir 2 + 2 düzenine sahipti. Elektrikli Araç (EV) güç ünitesi
çevreye de özen göstererek yüksek performanslı bir akü ve gelişmiş bir güç kontrol teknolojisi kullanıyordu.

2003. KASIM

Legacy, JAPONYA 2003-2004 YILIN OTOMOBİLİ ödülüne layık görüldü

Legacy, duyarlı sürüş, üstün işlevsellik ve olağanüstü estetiği entegre etme konsepti üzerine geliştirildi. Temel özellikleri olan Yatay-Karşıt bir Motor ve simetrik AWD sistemi ile yeni nesil Legacy'nin güç aktarma sisteminin performansı daha da geliştirildi. FHI mühendisleri, Grand Touring Car'ın özünü gerçekleştirmeyi sürdürdü ve yeni Legacy Subaru'nun Japonya'da dünyaya gelen Grand Touring Car'da gerçek anlamda küresel performans seviyeleri elde etme hırsını temsil etti.

2003. ARALIK

Subaru R2 çıktı

Aerodinamik bir yapı, mükemmel yakıt ekonomisi yanı sıra çarpışma güvenliği, kullanım kolaylığı ve çevik performans ile birleşen kompakt bir otomobilin benzersiz ve çarpıcı bir tasarımına sahip olan R2, yepyeni bir değer biçimi sunarak piyasanın uzun süreli ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış bir minik-otomobil oldu. Yüksek düzeyde çarpışma güvenliği sağlayan sorunsuz hatlar ve uygun bir tasarım tarzını birleştiren şık ve bütünleşik bir görünüm kullanıldı. Otomobil aynı zamanda gövde genelinde sağlanan ağırlık tasarrufundan ve 4 silindirli yeni bir DOHC (AVCS ile) doğal emişli motordan da yararlandı.

2004.11 Subaru R2, 2005 RJC Yılın Otomobili "En İyi Mini Binek Otomobil Özel Ödülü" ne layık görüldü.
2005.11 Birçok değişiklikler, özel seri model "Refl" piyasaya çıktı
2008.06 Pek çok değişiklikler

Adlandırma: Basit ve etkili bir sembol notasyonu kullanımı, geçmişin mini otomobillerini tamamen yeniden tanımladı ve ek değer sağlamaya yardımcı oldu. 1969 yılında duyurulan "R-2" model adının yeniden hatırlatılıp gündeme getirilmesi, sadece isme yeni bir imaj oluşturmakla kalmadı, aynı zamanda Subaru'nun geleneksel otomobil yapım tarzının sürdürüldüğünü de gösterdi.

2004

Subaru R2, 2005 RJC* Yılın Otomobili "En İyi Mini Binek Otomobil Özel Ödülü" ne layık görüldü

Aralık 2003'te Japonya pazarında piyasaya çıkarılan bir mini binek otomobil olan Subaru R2, 2005 RJC* Yılın Otomobili "En İyi Mini Binek Otomobil Özel Ödülü" ne layık görüldü.

2005. OCAK

Subaru B9 Tribeca, Dünya Prömiyerini 2005 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Gerçekleştirdi

Subaru B9 Tribeca, yeni nesil crossover araçlarını temsil eden gelişmiş bir sportif arazi aracı (SUV) konsepti üzerine geliştirildi. Subaru B9 Tribeca, bir SUV olarak üstün manevra kabiliyeti sunarken çevik ve kararlı kontrol sağlayan bir Yatay-Karşıt boxer motor ile Subaru Simetrik Dört Tekerden Çekiş (AWD) özelliğine de sahipti ve yedi yolcu için oturma olanağı sunan ilk Subaru modeli oldu.
Subaru serisinin en büyük modeli olan yepyeni Subaru B9 Tribeca, iç mekânın genişlik ve ferahlığını esnek oturma düzenlemelerinde de yedi yolcu için üç sıra halinde ortaya koydu. Sportif ve dinamik dış tasarımı, şık konfor ve güvenliği vurgulayan sofistike bir iç tasarım ile kontrast oluşturuyordu.

2005. OCAK

Subaru R1 piyasaya çıktı

Temel olarak iki yolcu için tasarlanan Subaru R1, özel kullanım için aerodinamik tasarıma sahip 3 kapılı kompakt bir otomobildi. Olağanüstü yakıt ekonomisi, mükemmel çarpışma güvenliği düzeyi, şık ve rafine bir tasarım, konforlu ve fonksiyonlu bir iç mekân ve gerekirse dört yolcu için potansiyel oturma düzenlemeleri sunuyordu.

2005.11 Küçük değişiklikler, yeni "S" sınıfı eklendi ve piyasaya sunuldu
2006.11 Küçük değişiklikler
2009.11 Özel seri model "Premium Black Limited" piyasaya çıktı

Adlandırma: Subaru'nun mini otomobil modellerini tanımlamak için birlik-beraberlik anlamında "R" harfi kullanılır. R2" konsepti ile boyut farkı "1" ve "2" numaraları ile vurgulanmıştır.

2005. OCAK

Subaru B9 Tribeca, Dünya Prömiyerini 2005 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirdi

Subaru B9 Tribeca, yeni nesil crossover araçlarını temsil eden gelişmiş bir sportif arazi aracı (SUV) konsepti altında geliştirildi. Subaru B9 Tribeca, bir SUV olarak üstün manevra kabiliyeti sunarken çevik ve kararlı kontrol sağlayan bir Yatay-Karşıt boxer motor ile Subaru Simetrik Dört Tekerden Çekiş (AWD) özelliğine de sahipti ve yedi yolcu için oturma olanağı sunan ilk Subaru modeli oldu.
Subaru serisinin en büyük modeli olan yepyeni Subaru B9 Tribeca, iç mekânın genişlik ve ferahlığını esnek oturma düzenlemelerinde de yedi yolcu için üç sıra halinde ortaya koydu. Sportif ve dinamik dış tasarımı, şık konfor ve güvenliği vurgulayan sofistike bir iç tasarım ile kontrast oluşturuyordu.

2005. EKİM

Konsept otomobil B5-TPH, 39'uncu Tokyo Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı.

Sergilenenler arasında, patentli "Turbo paralel hibrid (TPH)" hibrid sistemi ile donatılmış "B5-TPH" konsept otomobil, "IVX-II" teknolojisi sunumu, sürüş keyfi, konfor ve gelişmiş güvenlik sağlayan yeni nesil akıllı araç ve yeni "B9 TRIBECA" (ABD modeli) crossover araç yer alıyordu.

2006. MAYIS

Subaru'nun 2,5 litrelik Yatay-Karşıt turbo motoru "Uluslararası Yılın Motoru 2006 Ödülü" nü kazandı.

Bir turboşarjlı motora sahip 2,5 litrelik Yatay-Karşıt boxer motor, Uluslararası Yılın Motoru Ödüllerinin 2 ila 2.5 litrelik motorlar sınıfında bu yılın kazananı oldu. Ödül töreni Almanya Stuttgart'taki Motor Fuarı'nda bugün gerçekleşti. Subaru Impreza ve Forester modellerinde kullanılan Subaru motoruna verilen bu prestijli ödül, bir Yatay-Karşıt motorun ilk kez kazandığı bir ödüldü.

2006. MAYIS

SI-DRIVE (SUBARU Akıllı Sürüş)

"SI-DRIVE (SUBARU Akıllı Sürüş)", Subaru'nun sürücü ve araç arasında daha iyi iletişim sağlamak için geliştirilmiş olduğu patentli yeni bir sistemiydi. Sistem, sürücünün üç farklı moddan sürüş koşullarına uygun olanı seçmesine izin vererek sürüş keyfini çarpıcı bir şekilde artırdı. Intelligent (I)", "Sport (S)" ve "Sport Sharp (S♯)" olmak üzere üç farklı sürüş modu, otomobile herhangi bir duruma uyacak şekilde tamamen farklı üç ayrı kişilik kazandırmıştı. Sistem ilk olarak, 3.0 litrelik motorlarla donatılmış 2007 Model Yılı Legacy / Outback'e takıldı.

2006. HAZİRAN

Tamamen yeni Mini Car Subaru Stella piyasaya çıktı

Birinci nesil Stella
Tüketiciler minik otomobillerin sunduğu kullanım kolaylığını ve yakıt verimliliğini gittikçe artan oranda takdir etmeye başladıkça, Japonya'nın minik otomobil pazarı giderek genişledi. FHI, pazardaki fırsatları değerlendirerek minik otomobillerde geniş bir iç mekân ve kullanışlılığa önem veren tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere Stella'yı geliştirdi. Subaru imzalı 4 silindirli, 660-cc, mini otomobiller için kompakt motor ve yeni geliştirilmiş bir i-CVT (akıllı sürekli değişken şanzıman) sayesinde, Stella sorunsuz hızlanma yanı sıra kendi sınıfının en iyi yakıt verimliliği seviyelerine sahiptir.

2009.-- Subaru Plug-in STELLA Konsepti. G8 Hokkaido Toyako Zirvesinde görücüye çıkan Yeni Bir Prototip Elektrikli Araç
2009.04 Subaru Plug-in STELLA Prototipi geliştirildi, 15 model Japonya Çevre Bakanlığı'na verildi
2009.06 Subaru Plug-in STELLA EV Japonya'da piyasaya sürüldü

Adlandırma: İtalyanca "Stars" (Yıldızlar) anlamında. Müşterisinin gününü aydınlatmak için tasarlandı.

2007. MART

SUBARU BOXER DİZEL ve Subaru R1e elektrikli araç, 77. Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı.

Avrupa pazarına tanıtılan "SUBARU BOXER TURBO DIESEL" motor, yüksek mukavemet, düşük gürültü ve titreşimler, dengeleyici mil ihtiyacını ortadan kaldırmak gibi Yatay-Karşıt motorların kendine özgü üstün özelliklerinden yararlanıyordu. Subaru R1e, Japon pazarında mevcut Subaru R1 minik otomobili temel alan bir kısa mesafe günlük kullanım otomobili idi.

2007. NİSAN

FHI, New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Tamamen Yeni Subaru Impreza'yı Tanıttı

Yeni ve daha rafine konfor tasarımlarını içeren ürün konsepti ile geliştirilen en yeni Impreza, Yatay-Karşıt motor ile Subaru Simetrik AWD sistemi sayesinde keyifli ve güvenli bir sürüş sağlarken, sofistike bir görünüm ve zengin iç tasarım, genişlik ve bol alan, olağanüstü konfor ve kullanışlılık sunuyordu.

2007. NİSAN

FHI, New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Yeni Subaru Tribeca'yı Tanıttı

Yenilikçi bir sportif arazi aracı (SUV) kavramını geliştiren yeni Tribeca, güçlü yeni bir tasarım, geliştirilmiş performans, yükseltilmiş konfor ve işlevsellik sunuyordu. Dış tasarımı, yeni bir ön cephe tasarımı ile daha fazla SUV benzeri bir görünüm vurguladı. Yenilenmiş Tribeca, yeni tasarlanmış 3.6 litrelik bir boxer motor ile donatılmıştı. Her ne kadar önceki 3 litrelik motora göre daha büyük ve daha güçlü olsa da, bu yeni motor gerçek sürüş koşullarında hem gelişmiş performans ve hem de yakıt tasarrufu sağlıyordu. Soğutma sisteminde yapılan tasarım değişiklikleri, normal kurşunsuz yakıt kullanımını, sadece süperden yapılan ve tüketici işletme maliyetlerini düşürmeye yardımcı olan bir değişimi, mümkün kıldı.

2007. HAZİRAN

Üçüncü nesil Impreza piyasaya çıktı

Üçüncü nesil Impreza
Üçüncü nesil Impreza, "yeni tarz konfor" konseptiyle geliştirildi ve Subaru'nun çekirdek teknolojisi - Yatay-Karşıt BOXER motoru - ile yeni gövde düzeninin kombinasyonundan kaynaklanan sorunsuz sürüş ve yüksek seviyede güvenliğe dayalı aerodinamik, verimli, 5 kapılı bir tasarımı benimsedi. Üç farklı özelliği - "Şık tasarım", "Kolay kullanımlı donanım" ve "Güvenilir ve hassas, keyifli sürüş" - bir arada barındıran üçüncü nesil Impreza, otomobil terminolojisinde yeni bir küresel standart tanımlamak için piyasaya sunuldu.

2007.04 Tamamen Yeni Subaru Impreza, New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı
2007.10 Ek model "WRX STI" çıktı
2008.10 Modifiye 4 kapılı "Impreza Anesis*" piyasaya çıktı *ANESİS: Yunanca "safety" "comfort" "reliability" ve "relaxation" (güvenlik, konfor, güvenilirlik ve rahatlama) karşılığı
2010.01 "S205", STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC. tarafından çıkarıldı
2010.04 WRX STI 4-Kapılı prototip, Almanya, Nurburgring'deki Nordschleife ("Northern Loop") cıvarına saat 07.55.00'te yerleştirildi
2010.06 Modifiye crossover modeli "Impreza XV*1" çıktı *1: XV, X = Crossover, V = Araç için kısaltma
2010.07 "WRX STI" modifiye edildi, ilave 4 kapılı modeli çıktı
2011.01 "S206", STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC. tarafından çıkarıldı

Adlandırma: İngilizce "Impression" (Etki)'den esinlendi

 

2007. EYLÜL

Yeni Justy, Subaru'nun Avrupa pazarında tanıtılan giriş modeli

Dördüncü nesil Justy
Avrupa için giriş modeli.
Teni Justy, sürücülere 1.0 litrelik motoruyla üstün yakıt ekonomisi ve çevre dostu işleyiş ile birlikte olağanüstü denetim ve ferah bir iç mekân sunuyordu. Justy iki ayrı kategoride pazarlandı: spor "1.0S" ve oldukça pratik "1.0E". Her ikisi de eğlenceli, çevik kullanım için bir FWD önden çekişli düzeni ve 5 ileri vitesli manuel şanzıman ile donatılmıştı.

Adlandırma: İngilizce "Just" kelimesinden esinlenilmiştir ve otomobilin "Düzgün", "Mükemmel", "İdeal" ve "Tamı tamına doğru" olduğunu ima etmektedir.

2007. ARALIK

Yeni nesil crossover "NEW Forester" çıktı

Üçüncü nesil Forester
"Aktif Yaşam İçin En İyi Denge" ürün konseptine dayanır ve müşterilerin yaşam biçimlerini daha aktif ve eğlenceli hale getirmek için çeşitli yenilikler içerir. Üçüncü nesil Forester, Simetrik AWD güvencesiyle destekli "tasarım", "performans" ve daha sosyal gereksinimleri karşılamak için "çevre dostu" olmak üzere üç ana kullanım rahatlığı unsurunu kaynaştırmaya odaklanarak geliştirilmişti.

2010.10 Modifiye edilmiş model ve ek "S-EDITION" modeli çıktı

Adlandırma: İngilizce "Person living in the woods" (Ormanda yaşayan kişi) veya "Person raised in the woods" (Ormanda büyüyen kişi) anlamında.

2008. MART

Subaru'nun 50. yıldönümü.

Fuji Heavy Industries, 3 Mart 1958'de "Subaru360" minik otomobili çıkardığından bu yana geçen heyecan verici bir 50 yıllık Subaru markası üretim sürecinin yıldönümünü kutladı. Subaru360 kompakt gövdeli ve olağanüstü bir tasarıma sahip makul fiyatlı bir model olarak geliştirildi ve Japonya otomotiv tarihinde önemli bir rol oynadı.

2008. NİSAN

Impreza, Japonya Yeni Otomobil Değerlendirme Programı tarafından "JNCAP Grand Prix" ödülüne layık görüldü.

Subaru Impreza, Japonya'nın 2007 mali yılı için en güvenli otomobil ödülü olan JNCAP* 'de en yüksek puanı aldı.
* Japonya Yeni Otomobil Değerlendirme Programı
JNCAP büyük ödülü, en üst derece binek otomobilleri arasında sürücü ve ön yolcu koltukları için çarpışma güvenliği performans testi yanı sıra yaya kafa koruma performans testinde en yüksek puanı alan binek otomobiline veriliyordu.

2008. MAYIS

Subaru'nun 2,5 litrelik Turbo Boxer Motoru, 2008 Uluslararası Yılın Motoru ödülünü kazandı

Bir turboşarja sahip 2,5 litrelik Yatay-Karşıt 4 silindirli boxer motor, Uluslararası Yılın Motoru Ödüllerinin 2 ila 2.5 litrelik motorlar sınıfında bu yılın kazananı oldu. Ödül töreni 7 Mayıs'ta Almanya Stuttgart'taki Motor Fuarı'nda gerçekleştirildi. Subaru aynı ödülü ilk defa 2006'da almıştı. Motor, bu yıl oylama jürisinden daha yüksek bir puan aldı.

2008. HAZİRAN

Yeni "SUBARU Plug-in STELLA Concept" elektrikli otomobilin geliştirildiği açıklandı.

Subaru Plug-in STELLA Concept, R1e'de kullanılan EV sistemini Subaru STELLA mini otomobil ile birleştirdi. Ortaya çıkan araç, daha geniş bir pazar gereksinimleri yelpazesini karşılamak için, STELLA'nın kompakt tasarımını ve mükemmel kullanımını sunan optimize edilmiş bir modeli temsil etti.

2008. HAZİRAN

Yeni Model Subaru EXIGA, panoramik gezinti için yedi koltuklu, tanıtıldı

Gezinti deneyimi için panoramik görünüm sunan bir yedi kişilik konseptini temel alan EXIGA, tüm yolcular için güvenli ve keyifli bir yolculuk sağlamak için geliştirildi. Vagonlar ve crossover SUV'ların yapımından edindiği birikmiş bilgi birikimini kullanan Subaru, tüm yolcuların kolayca sohbete katılmasına ve pencerelerden dramatik geniş açılı görüntülerle zenginleştirilen gezinti deneyimini paylaşmasına izin veren açık ve konforlu bir iç mekân yaratmayı başardı.

2007.10 7 kişilik Touring "EXIGA Concept", 40. Tokyo Otomobil Fuarı 2007'de görücüye çıktı
2009.09 Exiga büyük ölçüde modifiye edildi
2010.08 Exiga modifiye edildi
2011.06 Exiga modifiye edildi
2012.07 Exiga modifiye edildi, Gelişmiş sürüş desteği sistemi "EyeSight (sürüm 2)" ile donatıldı

Adlandırma: Aracın heyecan verici ve aktif imajını vurgulamak için adlandırılmıştır.

2008. KASIM

Yeni kompakt otomobil DEX çıktı

Subaru, çeşitlendirmeye yönelik tercih ve gereksinimlerle, oldukça popüler kompakt otomobil sınıfında Dex ile yeni değer yaratmayı amaçladı.
TDex, "Square Utility Compact" konsepti ile tasarlandı ve günlük kullanım kolaylığı ve bu sınıf için gerekli olan benzersiz tasarım üzerine odaklanma, "şehir içi sürüş ağırlıklı günlük kullanımında keyif ve eğlence arayan" müşterilerin yaşam tarzlarına cevap verebilecek bir model olarak ortaya çıktı.

Adlandırma: "Dexterity" sözcüğünden esinlendi ve sportif, akıllı bir tasarımı temsil ediyor.

2008. ARALIK

LEGACY CONCEPT Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarında görücüye çıktı

FHI, Detroit'teki 2009 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (NAIAS) LEGACY CONCEPT'in dünya çapında bir prömiyerini gerçekleştirdi.
Legacy sedan'ın 20 yılı kutlanırken, LEGACY CONCEPT, Legacy sedan tasarımının gelecekteki yönünü sergileyen bir konsept modeli oldu Dış cephe, 3.6 litrelik düşük ağırlık merkezli Yatay-Karşıt motorlu bir otomobile yakışan sportifliği ve dinamizmi vurguluyordu.

2009. NİSAN

Subaru, New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Tamamen Yeni Legacy Sedan ve Outback'i Tanıttı

FHI, hem sportif kullanıma hem de güvenlik teknolojisine katkısını sürdürdü ve beşinci nesil Legacy sedan'da önemli gelişmelere imza attı. Yeni Legacy sedan, ayrıca yeni Subaru Lineartronic™ CVT (sürekli değişken şanzıman) ve yeni bir motor beşiği tasarımını sergiledi. Dördüncü nesil Outback, daha geniş bir kabine ve genişletilmiş bir bagaj / yük bölmesine sahipti. Tamamen yeni bir şasi ve yeni Subaru Lineartronic™ CVT'nin tanıtımı ile, yeni Outback gelişmiş performans, konfor ve çevre dostu bir tasarım sundu.

2009. MAYIS

Beşinci nesil Legacy çıktı

Beşinci nesil Legacy
Subaru'nun çekirdek Legacy serisi tam bir model değişikliği ile çıktı. Beşinci nesil Legacy, "Grand Touring Innovation" konsepti üzerine inşa edildi ve Yatay-Karşıt BOXER Motor temel alınarak kurulan Simetrik AWD platformu gibi önemli bir patentli teknoloji ile öne çıktı. Birinci nesilden bu yana geliştirilen sürüş performansı ve güvenliği, tüm yolcular için daha fazla konfor yanı sıra çevre dostu bir sürüş ile birlikte daha da geliştirildi. Bu Legacy, yeni geliştirilen CVT "Lineartronic" şanzıman ve "Cradle Frame Mount" motor beşiği tasarımı teknolojileri ile sunuldu.

2010.05 Gelişmiş "EyeSight (sürüm 2)" sürüş desteği sistemi, Legacy / Outback'te (Japonya için versiyon) monte edilmişti
2012.05 2.0 litrelik Yatay-Karşıt 4 silindirli DOHC direkt enjeksiyonlu turbo motorlu "2.0GT DIT" piyasaya çıktı

Adlandırma: İngilizce "passing on great traditions" (mükemmel gelenekleri aktarmak) anlamında.

2009. MAYIS

Dördüncü nesil Outback piyasaya çıktı.

Dördüncü nesil Outback
Subaru'nun çekirdek Legacy serisi tam bir model değişikliği ile çıktı. Dördüncü nesil Outback, "Grand Touring Innovation" konsepti üzerine inşa edildi ve Yatay-Karşıt BOXER Motor temel alınarak kurulan Simetrik AWD platformu gibi önemli bir patentli teknolojiye sahipti. Birinci nesilden bu yana geliştirilen sürüş performansı ve güvenliği, tüm yolcular için daha fazla konfor yanı sıra çevre dostu bir sürüş ile birlikte daha da geliştirildi. Bu Outback, yeni geliştirilen CVT "Lineartronic" şanzıman ve "Cradle Frame Mount" motor beşiği tasarımı teknolojileri ile sunuldu.

2010.05 Gelişmiş "EyeSight (sürüm 2)" sürüş desteği sistemi, Legacy / Outback'te (Japonya versiyonu) monte edilmişti

Adlandırma: İngilizce "the great Australian outdoors" (muhteşem Avustralya arazi aracı) karşılığı.

2009. AĞUSTOS

Legacy'ye, Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programında 5 yıldız verildi.

2010MY Legacy 2.0D Sport Station Wagon LHD (Avrupa versiyonu), kombine güvenlik performans testinde Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı (Euro NCAP*) tarafından olabilecek en yüksek 5 yıldızlı güvenlik derecesine layık görüldü.

2009. KASIM

Tüm Subaru modelleri, en son American IIHS 2010 Güvenlik Değerlendirmelerinde en yüksek "En Güvenli Seçim" derecesine layık görüldü.

IIHS*1, dört seviyeli derecelendirme sistemi ile tüketicilere araçlar hakkında güvenlik bilgileri sağlamaktadır. 2010 değerlendirmesinde, ilk defa, bir devrilmede koruma derecesini ölçmek için tavan mukavemetinin performansı değerlendiriliyordu. Dayanıklı tavan camları için yeni bir koşul nedeniyle, 2009'da rekor seviyede olan ödül kazanan 94 yarışmacı sayısı, 2010 En Güvenli Seçenek'te 27'ye düştü. En Güvenli Seçim, Enstitü testlerinde "iyi" yi mümkün olan en üst düzey statü olarak tanımlayan "iyi" derecelendirme sistemi temel alınarak, IIHS testinde ön, yan, arkadan çarpmalarda ve şimdi bir de devrilme durumlarında insanları koruma işini en iyi şekilde başaran araçları belirliyor.
*1 Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü

 

2010’lar

2010. MART

Subaru, New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda 2011 Impreza WRX Modellerini Sergiledi

Hem 5 kapılı hem de 4 kapılı modeller ilk kez geniş gövde tasarımıyla sunuldu. Yeni tasarlanan ön kısmı da içeren dış cephe tasarımı, araca onu yollarda diğerlerinden ayıran sportif ve güçlü bir görünüm kazandırdı. Daha geniş lastik iz genişliği sayesinde yeni modelin sportif imajı da güçlendirildi.

2010. NİSAN

WRX STI 4-Kapılı prototip, Almanya, Nurburgring'deki Nordschleife ("Northern Loop")’da Zamanına İmza Attı.

Eski WRC sürücüsü Tommi Makinen, Almanya'da Nurburgring Northern Loop çevresinde 7:55'te 4 kapılı bir WRX STI'yi sürdü.

2010. NİSAN

İkinci nesil Pleo çıktı

İkinci nesil Pleo
Yeni Pleo'nun arkasındaki konsept, "olağanüstü kullanışlı ve ekonomik olmasını sağlayacak ideal kompakt boyut" idi ve bu araç mükemmel tasarıma sahip, sürüşü kolay ve basit olacak şekilde dizayn edilmiş bir mini otomobildi. Rahat bir iç mekân ve yüksek yakıt verimliliği şeklindeki kullanışlılığı ve ekonomisi, onu günlük heyecan verici sürüşler için ideal minik otomobil yapmıştır. Tüm NA modelleri, çevre odaklı diğer özellikleri arasında eko-otomobil sübvansiyonu (çevre dostu otomobil satışlarını teşvik için devlet desteği) kapsamına alınmıştı.

2012.12 Yeni mini otomobil Pleo Plus çıktı

Adlandırma: Latince'den "More, to completion" (Tamam'a daha yakın). Adı aynı zamanda "Let’s play! Let’s go!" (Haydi eğlenelim! Haydi gidelim!) fikrini uyandırıyordu.

2010. NİSAN

Yeniden tasarlanan mini otomobil LUCRA piyasaya çıktı

"Rahat, ferah ve şık bir şekilde küçük" konsepti ile Lucra, ferah ve açık kabini ve parlak tasarımı ile her türlü yaşam tarzına uyacak şekilde tasarlanmış bir binek otomobiliydi.

2012.01 LUCRA serisi modifiye edildi. Idle Stop, rölanti durdurma sistemi ile donatıldı
2012.05 Turbo motorlu LUCRA Custom modeli mini otomobil çıktı

Adlandırma: "Large" "Utility" "Comfort" "Relax" "Active" (Geniş, Kullanışlı, Konforlu, Rahatlatıcı, Aktif) baş harflerinden oluşturulmuştur. Zarif, kullanımı kolay bir görünüm ile konforlu, ferah bir kabin sunuyordu.

2010. MAYIS

Gelişmiş "EyeSight (sürüm 2)" sürüş desteği sistemi.

Otomobillerin çarpışmasını güçleştiren güvenli sürüş desteği sistemi. EyeSight (sürüm 2) sistemi, frenleri otomatik olarak uygulamak ve otomobilin güvenli bir şekilde durmasını sağlamak için en son kontrolleri içeren sürüş yardımı fonksiyonları ve daha yüksek güvenlik ile sürücüye ek kolaylık getiren gelişmiş bir sürüş destek sistemiydi. Sistem, bir çarpışmadan önce frenleri otomatik olarak uygulayan "Çarpışma Öncesi Fren Kontrolü", sürücüye daha hassas frenleme kontrolü için frenlerin uygulanmasında yardımcı olan "Çarpışma Öncesi Fren Destek Sistemi", doğal hız kontrolünü mümkün kılan "Tüm hız aralıkları izleme fonksiyonu ile Adaptif Sabit Hız Kontrolü" ve güvenliği daha da arttırmayı ve sürüş stresini azaltmayı amaçlayan diğer çeşitli fonksiyonlar gibi işlevlerden oluşuyordu.

2010. EKİM

Gelişmiş "EyeSight (sürüm 2)"* sürüş destek sistemi, 2010/2011 Japonya Otomotiv Onur Listesi Yılın Otomobil Teknolojisi *Japonya versiyonu ödülüne layık görüldü.

Gelişmiş "EyeSight (sürüm 2)", 2010/2011 Japonya Otomotiv Onur Listesi Yılın Otomobil Teknolojisi ödülüne layık görüldü. "EyeSight (sürüm 2)" sistemi, Subaru'nun patentli stereo kamera teknolojisi ve önden çarpışmalardan kaçınmak veya bir çarpışma durumunda hasarı en aza indirmek için "Çarpışma Öncesi Frenleme" gibi fonksiyonlar, yanı sıra sürüş yorgunluğunu azaltmaya yardımcı olacak daha doğal araç takip kontrolü için "Adaptif Sabit Hız Kontrolü" fonksiyonunu temel alan bir sürüş destek sistemiydi.

2010. KASIM

FHI'nin marka beyanı "Confidence in Motion", Subaru'nun yeni döneminin anahtarı olarak geliştirildi.

FHI, Subaru için yeni bir dünya çapında standart marka beyanı olan "Confidence in Motion" ı geliştirdi. "Confidence" (Güven), Subaru'nun güvenilir otomobiller yaratma konusundaki sarsılmaz yaklaşımını somutlaştırdı ve Subaru'nun gönül rahatlığı, huzur ve keyif sağlama arayışında fanları ile oluşturduğu değerli ilişkiyi temsil etti. "in Motion" (Hareket halinde iken), sürekli değişen çevreye uyum sağlama hedefi doğrultusunda bir adım daha atmak için geliştirilen "Confidence" (Güven)'e eklendi ve Subaru'nun müşterilerin devrimci ürünler ve teknolojilere olan isteklerini yerine getirme konusundaki kararlılığını simgeliyordu.

2010. KASIM

"Subaru Impreza Concept", 2010 LA Auto Show'da açıklandı.

Subaru Impreza Concept, Subaru'nun yeni marka stratejisi kapsamında piyasaya çıkan ilk konsept modeliydi. Gelecekteki Impreza modelleri için olası bir istikameti gösterecek şekilde tasarlanan bu konsept, Subaru marka açıklaması olan "Confidence in Motion" ı somutlaştırdı. Konsept, Subaru'nun "keyif ve huzur" temel marka değerini ifade ediyordu. Subaru Impreza Concept, dinamizm ve zarafetle süslü şık ve zayıf bir formu, güvenli ve konforlu bir sürüşle şekillendiren ferah ve zengin bir dört koltuklu iç mekânı ile kaynaştırdı.

2010. KASIM

Yeni mini otomobil Subaru TREZIA çıktı

4 metreden daha kısa bir gövde boyutuyla "Yeni Kompakt Akıllı Vagon", Subaru'nun ünlü vagon stiliyle kompakt bir gezinti aracı yaratmanın anahtar kelimesi oldu.

2011.11 Modifiye edilmiş özel seri model "Sport Limited" piyasaya çıktı
2012.08 Küçük değişiklikler 1,5 litrelik modellere direksiyondan vites değiştirme kolu eklendi

Adlandırma: "Treasure" (Hazine) sözcüğünden oluşturuldu ve benzersiz bir sürüş deneyimini ima ediyordu.

2011. NİSAN

14. Şangay Uluslararası Otomobil Endüstrisi Sergisinde bir dünya prömiyeri olarak "SUBARU XV CONCEPT".

SUBARU XV CONCEPT, olağanüstü SUV kullanışlılığını modaya uygun bir form ile harmanlayan yeni nesil bir crossover aracı tanımlayan bir tasarım konsepti otomobiliydi. Bu konsept araç, özellikle, mevcut crossover modeller kalabalığının ötesine uzanan, onlardan farklı bir görünüm, avantajlar ve donanım sunan bir araç arayışında olan müşteriler için tasarlanmıştı. Onun temelinde Subaru'nun yeni marka açıklaması olan "Confidence in Motion" ile uyumlu olarak, vermeyi taahhüt ettiği "Keyif ve Huzur" ana teması yer alıyordu. Gerçekten yenilikçi tasarımıyla, bu yeni nesil tasarım ürünü konsept otomobil, Subaru'nun Crossover benzeri sürüş heyecanını, Subaru'nun ünlü Simetrik Sürekli 4 Çeker AWD (All-Wheel Drive) sisteminin devrim niteliğindeki ilham uyandıran eğlenceli doğası, kanıtlanmış rahatlığı ve güvenilirliği ile birleştirdi.

2011. NİSAN

Yeni Impreza, 2011 New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda açıklandı.

Dördüncü nesil Impreza, geleneksel araç sınıfları konseptini tamamen yeniden tanımlayan tasarımı ile gövde ebadını arttırmadan kabine daha geniş, daha konforlu ve daha premium sınıf hissi vererek olağanüstü bir değer sunan yeni bir modeldi. Subaru'nun Yatay-Karşıt BOXER Motor merkezinde odaklı karakteristik Simetrik AWD sistemi tarafından sağlanan güvenilir sürüş, çevik yol tutuş ve olağanüstü güvenlik; bunların tümü yeni seviyelere yükseltildi.

2011. MAYIS

Yeniden tasarlanan mini otomobil Stella piyasaya çıktı

İkinci nesil Stella
Yeni Stella, "Akıllı Aktif Küçük" konseptiyle tasarlandı ve geniş bir iç mekân, kolay kullanım ve mükemmel yakıt verimliliği sunan kompakt bir otomobildi.

2013.01 Stella modifiye edildi, Minik otomobiller için ilk çarpışmadan kaçınma sistemi ile donatıldı
2013.08 Stella Custom, "Smart Assist" çarpışmadan kaçınma sistemi ile donatıldı

Adlandırma: İtalyanca "Stars" (Yıldızlar) anlamında. Müşterisinin gününü aydınlatmak için tasarlandı.

2011. HAZİRAN

Subaru WRX STI, 24 Saat Nurburgring yarışı SP3T sınıfı ödülünü kazandı.

Subaru, WRX STI ile 24 Saat Nurburgring yarışına katıldı ve SP3T sınıfında (2.0L veya altı turbo motorlu otomobiller) zaferini ilan etti.

2011. EYLÜL

FHI, 64. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda "SUBARU BRZ PROLOGUE - BOXER Spor Otomobil Mimarisi II -" konseptini açıkladı.

"SUBARU BRZ PROLOGUE", Toyota Motor Corporation ile ortaklaşa geliştirilen, tamamen yeni bir arkadan itişli (RWD) spor otomobil olan "SUBARU BRZ" nin teknoloji konseptini somutlaştırdı. Subaru'nun çekirdek teknolojisi olan Yatay-Karşıt Boxer motoru temel alınarak, RWD spor otomobilinin maksimum performans potansiyelini elde etmek için yeni bir platform geliştirildi.

2011. EYLÜL

Tümüyle yeni "SUBARU XV" Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilendi

FHI, 64. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda bir dünya prömiyeri olarak yeni Subaru XV'yi (Avrupa versiyonu) sergiledi. FHI, Subaru'nun yeni "Confidence in Motion" marka açıklaması üzerinden müşterilerine "Keyif ve Huzur" sunmak için stratejik modeli olarak yeni XV'yi Avrupa pazarına sunmayı planladı.
Subaru, XV için temel ürün konsepti olarak "Kentsel Macera" yı benimsedi. Daha açık bir ifadeyle, şehirde heyecan verici, canlı, ancak stressiz kullanım için mükemmel uygun bir araç. Böylece, Subaru, şık ve son derece özgün bir dış tasarım ile keyifli sürüş (Fun to Drive) ve yakıt verimliliği gibi optimum performans faktörlerini dengeledi.

2011.04 "SUBARU XV CONCEPT" Dünya Prömiyeri Auto Shanghai 2011'de açıklandı
2012.03 "SUBARU XV CROSSTREK", New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı

2011. KASIM

"SUBARU BRZ CONCEPT - STI -", Dünya Prömiyerini Los Angeles Auto Show'da Yapacak

"SUBARU BRZ CONCEPT - STI -", Subaru ve Toyota Motor Corporation arasında devam eden bir ortak projeden geliştirilen ve tamamen yeni bir arkadan itişli (RWD) kompakt spor otomobil olan "SUBARU BRZ" ye dayanan bir konsept otomobildi . Subaru'nun çekirdek teknolojisi Yatay-Karşıt Boxer motoru ile inşa edilen bu model, bir "Pure Handling Delight" sürüş deneyimini gerçek yaşama taşıyan düşük bir ağırlık merkezine sahipti. Konsept otomobil, Subaru'nun ikonik performans markası "STI" nin motifleri ile birleşerek yol tutuş performansında en üst seviyeyi somutlaştırdı.

2011. ARALIK

FHI, IAA Japonya En İyi Tanıtım Ödülünde Grand Prix Büyük Ödülünü Kazandı

FHI, Subaru marka filmi "CarParts" ile 7. IAA* Japonya En İyi Tanıtım Ödülü'nde Grand Prix büyük ödülünü kazandı. Ödül, Uluslararası Reklamcılık Birliği Japonya Bölümü tarafından desteklenmektedir.
IAA Japonya En İyi Tanıtım Ödülleri, yurtdışı tanıtım faaliyetlerine dahil edilmiş seçkin reklam ve tanıtım filmleri ile ticari filmleri kabul etmektedir. Kabule hak kazanmak için, kampanyalı ürünlerin veya hizmetlerin Japon menşeli olması ve reklam ve tanıtımların Japon kuruluşlarının yönetimi altında yapılmış olması gerekiyor.

2011. ARALIK

SUBARU ADVANCED TOURER CONCEPT ve SUBARU BRZ, 42. Tokyo Motor Show'da tanıtıldı.

SUBARU ADVANCED TOURER CONCEPT (Konsept otomobil)
Çevre dostluğu ile sürüş keyfini mükemmel bir şekilde dengeleyen otomobil, "Revolutionary Sports Tourer" ürün konsepti altında Subaru'nun "Hareket halinde Güven" temasını somutlaştırdı. C-segment sınıfı bu otomobil, hem üstün sürüş performansı hem de kullanışlılığı bir arada sunan yeni nesil bir spor vagon olarak geliştirildi. Bu otomobil, konvansiyonel vagon modellerinde bulunmayan yenilikçi bir dış tasarıma sahipti ve Subaru'nun yıllar boyunca geliştirdiği rafine vagon avantajlarını sunuyordu.
SUBARU BRZ
"Pure Handling Delight" ürün konseptinin temelinde, özünde hafifliği, kompaktlığı ve düşük ağırlık merkezi ile bilinen Yatay-Karşıt motor yer alıyordu. Subaru'nun arkadan itişli platformu ile kombine edilmiş SUBARU BRZ, dünyanın en düşük seviyelilerinden biri olan kendi ağırlık merkezinin seviyesini daha da düşürmenin yollarını ararken mükemmel yol tutuş performansı sunuyordu. Direksiyonun başına geçen herkese zevkli bir yol tutuş keyfi sunabilecek bir spor otomobildi.

2011. ARALIK

Dördüncü nesil tamamen yeni Impreza geliştirildi.

Dördüncü nesil Impreza
Bu dördüncü nesil Impreza, "Değeri Yeniden Tanımlama, Sınıfı Yeniden Tanımlama" konsepti altında geliştirildi. Amaç, bugüne kadar bilinmeyen yeni bir değer seviyesine ulaşmaktı. Özünde Yatay-Karşıt Boxer motorunun yer aldığı Subaru Simetrik AWD sisteminin üstün güvenilirlik, yol tutuş ve güvenlik özellikleri - diğer pek çok özellik arasında bunlar, Impreza'nın sportifliğini artırırken güvenli ve çevre dostu, yüksek kaliteli dünya çapında bir otomobilin üretimini mümkün kıldı.

2010.11 "Subaru Impreza Concept", 2010 LA Auto Show'da tanıtıldı.
2011.04 Subaru, New York Uluslararası Otomobil Fuarında Tamamen Yeni Impreza'yı Sergiledi.
2013.03 2013 New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda "SUBARU WRX CONCEPT" in Dünya Prömiyeri.

Adlandırma: İngilizce "Impression" (Etki)'den esinlendi

2012. ŞUBAT

Subaru, AWD Araçlarının 40. Yıldönümünü Kutladı.

Bu yıl, Subaru Leone Estate Van 4WD'nin ilk kez 1972'de Japonya'da piyasaya sürülmesinden bu yana, Subaru dört tekerden çekişli araçlarının (AWD) görücüye çıkışının 40. Yıl dönümüne damgasını vurdu. FHI, geçtiğimiz 40 yılı aşkın bir süredir AWD binek araçlarının öncüsü olmayı sürdürdü. Subaru AWD araçlarının toplam üretimi*, (31 Ocak 2012 itibarıyla) 11.782.812 adete veya toplam Subaru araç satışlarının yaklaşık % 55,7'sine ulaştı.

*1 kısmi zamanlı 4WD araç üretimi dahil

2012. ŞUBAT

FHI Gunma Oizumi Fabrikası, Üretimde 30. Yılını kutluyor.

FHI Gunma Tesisi kompleksi, esas olarak Japonya, Gunma İlinde Ota civarında yerleşik beş otomobil üretim tesisini içermektedir. Gunma tesislerinden biri olan Oizumi Fabrikası, her türlü Yatay-Karşıt Boxer motorları (1.6-litre, 2.0-litre, 2.5-litre ve 3.6-litrelik) ve Lineartronic-CVT de dahil olmak üzere tüm transmisyonları üretmektedir.

2012. MART

FHI, New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda "SUBARU XV CROSSTREK" i Tanıttı

Bu kompakt crossover SUV şık bir tasarıma sahipti ve keyifli bir sürüş sunuyordu. Geniş, ferah ve kullanışlı bir iç mekanla iyi dengelenmişti. Standart dört tekerden çekiş özelliğini korurken, Subaru XV Crosstrek, 2.0 litrelik Yatay-Karşıt Boxer motor ve Lineartronic (CVT) şanzıman kullanıyordu ve onu ABD'de en yakıt verimli dört tekerlekten çekişli crossover aracı yapan 33 mpg'lık* bir otoyol yakıt ekonomisi değerine ulaştı. Ayrıca, rakiplerinin çoğundan daha iyi olan 8,7 inçlik yerden yüksekliğiyle açıklığı nedeniyle yüksek bir bozuk yolda sürüş yeteneği sunuyordu.

2012. MAYIS

Subaru BRZ, 2012 Vehicle Dynamics International Awards tarafından "Yılın VDI Otomobili" seçildi

İngiltere merkezli UKIP Media & Events Ltd. tarafından yayınlanan Vehicle Dynamics International dergisi, 2012 Araç Dinamiği Uluslararası (VDI) Ödülleri'nde Subaru BRZ'yi "Yılın Otomobili" seçti ve Subaru'nun son spor otomobil tasarımındaki lider rolü için FHI'nin Toshio Masuda "Dynamicist of the Year" unvanını verdi.

2012. HAZİRAN

SIA, ISO 50001 Sertifikasını Alacak İlk ABD Otomobil Üretim Tesisi Oluyor.

Kuzey Amerika'daki üretim üssü olan Subaru of Indiana Automotive Inc. (SIA), ISO 50001 Sertifikasını alarak ABD'de bu uluslararası alanda kabul gören akreditasyonu elde eden ilk otomobil üretim tesisi oldu.
2011 yılında başlatılan ISO 50001, enerji yönetim sistemleri (EnMS) için uluslararası kabul edilmiş gereksinimleri özetlemektedir. Bu standart, kuruluşlara, enerji verimliliğini artırmak, maliyetleri düşürmek ve enerji performansını artırmak için yönetim stratejileri sunmaktadır.

2012. EKİM

Subaru Impreza ve Subaru XV, her biri "2012 İyi Tasarım Ödülü" ne layık görüldü.

Subaru Impreza G4 (4 kapılı Sedan) / Sport (5 kapılı) serisi ve yeni tanıtılan Subaru XV, Japonya Endüstriyel Tasarım Teşviki'nden (JDP) "2012 İyi Tasarım Ödülü" nü kazandı.

2012. KASIM

Subaru BRZ, 2012-2013 Yılın Otomobili Japonya "Özel Ödül" ünü kazandı

"Toyota Motor Corporation (TMC) ile ortak bir geliştirme projesinden doğan "Subaru BRZ" spor coupe, 2012-2013 Yılın Otomobili Japonya "Özel Ödülü"nü aldı.*
* Ortaklaşa "Toyota 86" da ödül aldı
Pure Handling Delight - yeni bir seviyeye taşınan sürüş deneyimi" ürün konsepti ile geliştirilen Subaru BRZ, mümkün olduğunca düşük monte edilmiş Subaru Boxer motor ile sağlanan ultra düşük ağırlık merkezli tasarımı mümkün kılan, mükemmel yol tutuşu ile üstün sürüş keyfi sunan önden motorlu, arkadan itişli bir spor coupe'dir.

2012. KASIM

Subaru Forester 2012 Los Angeles Otomobil Fuarı'nda Show'da Kuzey Amerika Çıkışını Yapacak

Tamamen yeni Forester, gerçek bir SUV olarak değerini en üst düzeye çıkarmak amacı ile geliştirildi. Çekirdek teknolojisi olarak Subaru'nun seçkin, ünlü simetrik sürekli dört çeker AWD sistemine sahip dördüncü nesil Forester, eğlenceli birçok yönlü kullanım ve keyifli bir sürüş performansı sunan bir SUV olarak çok ileri yetenekleri ile birlikte gelişmiş bir güvenlik ve çevre performansı yanı sıra yüksek düzeyde sürülebilirlik yeteneği sunuyordu.

2012. KASIM

Dördüncü nesil Forester piyasaya sunuldu

Dördüncü nesil Forester
Yeni Forester, "Bir SUV’ un gerçek değerini sunmak" için geliştirildi. Subaru'nun patentli Simetrik AWD teknolojisi temel alınarak inşa edilen herhangi bir aracın sürüş, güvenlik ve çevre ile ilgili temel performans alanları, bir SUV olarak büyük ölçüde keyif vermek ve stressiz sürüş için daha eğlenceli bir ortam ve mobilite sağlamak için daha da geliştirildi.

2012.11 Dünyanın dört bir yanında "FORESTER LIVE" etkinliği başlatıldı

Adlandırma: İngilizce "Person living in the woods" (Ormanda yaşayan kişi) veya "Person raised in the woods" (Ormanda büyüyen kişi) anlamında.

2012. ARALIK

İlk Subaru XV, Malezya'daki Üretim Hattından Çıktı

FHI, Tan Chong Grubunun bir otomotiv montaj şirketi olan Tan Chong Motor Assemblies Sdn. Bhd'nin (TCMA) bir Malezya montaj fabrikasında Subaru XV crossover SUV üretimine başladığını açıkladı. Üretim başlangıcını belirten resmi tören 19 Aralık'ta TCMA fabrikasında gerçekleştirildi.

2013. MART

2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda “SUBARU VIZIV CONCEPT" in Dünya Prömiyeri

"SUBARU VIZIV CONCEPT", Subaru markasını geleceğe taşıyacak yeni tasarım yönünü ve teknolojilerini temsil eden gelecek nesil bir crossover konseptiydi. "VIZIV", Subaru'nun gelecekteki yenilik vizyonunu ve markanın gelecekteki yönünü ifade etmek için "Vision for Innovation" sözcük grubundan esinlenilerek hazırlanmış bir kelimeydi.

2013. MART

2013 New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda "SUBARU WRX CONCEPT" in Dünya Prömiyeri

Subaru WRX, Subaru'nun ünlü Simetrik Dört Tekerlekten Çekiş (AWD) sistemi aracılığıyla bol performans ve tork dağıtımı sağlayan güçlü turbo motoru ile bilinir. Bu kombinasyon, tüm sürücülerin her türlü sürüş koşulunda kendilerini güvende hissetmelerini ve aracın kontrolünü ellerinde tutmalarını sağlar.
Tamamen yeni SUBARU WRX CONCEPT, gelecek nesil Subaru WRX'in tasarım dili hakkında ipuçları verdi. Agresif tasarımı, arttırılmış çevikliğini ve sürüş heyecanını bulaştırıyordu.

2013. MART

FHI, 2013 New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda "SUBARU XV CROSSTREK HYBRID" i Tanıttı

Subaru XV Crosstrek Hybrid, Subaru'nun ilk hibrid aracıydı ve tüm Subaru modelleri gibi Subaru markasının "Keyif ve Huzur" sürüş deneyimini somutlaştırıyordu. XV Crosstrek'in mükemmel sürülebilirlik, All-Wheel Drive (AWD) yeteneği ve çok yönlü kullanım özgün niteliklerine ek olarak, Subaru'nun orijinal hibrid sistemi, onun sportif, eğlenceli karakteri ve çevre dostu özelliğine katkıda bulunarak modele entegre edildi.

2013. MAYIS

Subaru'nun "EyeSight" Demo Videosu, 2013 "One Show Design" Ödüllerinde Altın Kazandı.

FHI, 6 Mayıs'ta ABD'de "2013 One Show Design Awards" ödüllerinde, Subaru'nun "EyeSight" merkezli gelişmiş sürüş yardımı sisteminin işlevini tanıtmak için yaptığı "minik otomobil müzik çaları" videosu ile Altın ödül kazandı.
Bu video, çarpışmalardan kaçınmak veya çarpışma hasarını azaltmak için geliştirilen EyeSight'ın "Çarpışma Öncesi Frenleme Kontrolü" fonksiyonunu, sesler yayan sayısız minyatür otomobillerin kullanıldığı bir film aracılığıyla açıklıyordu.

2013. TEMMUZ

Fuji Heavy Industries Ltd., şirketin 60. yıldönümü.

FHI, 60. yıldönümünü kutladı. FHI'nın kökleri, daha sonra "Nakajima Aircraft Co. Ltd" olarak tüzel kişilik kazanan "Uçak Araştırma Laboratuarı" nın kuruluşunu izleyen 1917 yılına kadar uzanır. II. Dünya Savaşı'ndan sonra, Nakajima Aircraft, "Fuji Sangyo Co. Ltd" olarak yeniden organize oldu. Fuji Sangyo, 1950'de 12 ayrı şirkete bölündü ve kısa süre sonra, 1953 yılının 15 Temmuz'unda bu şirketlerin beşi "Fuji Heavy Industries Ltd." i oluşturmak üzere birleşti.