Teknoloji

Boxer Motor

 

Lineartronic Şanzıman

CVT (Continuously Variable Transmission) Sürekli Değişken Aktarım anlamına gelir. Bu yenilikçi teknoloji, yakıt tüketiminin azalmasına yardımcı olmak amacıyla SUBARU BOXER® motor ve Simetrik Sürekli Dört Çeker sisteminde kusursuz çalışmak üzere tasarlanmıştır. Kademesiz dişli oranı, yakıt ekonomisini iyileştirmek için motorun optimum güç aralığında çalışmasına olanak tanırken, hafif ve kompakt tasarımı da aracın çevikliğini korumasına yardımcı olur.

Bu eşsiz şanzıman, motoru en ideal devir seviyesinde tutarak ve vites değişimi sırasında normalde yaşanan moment kaybını ortadan kaldırarak yakıt verimliliğini artırır. Lineartronic CVT donanımlı modeller, sportif bir manuel mod ve direksiyonda yer alan vites kumandaları ile daha fazla kontrol sunarak daha yüksek devirlere ve motor gücüne ulaşmanızı sağlar.

SI Mode

SUBARU AKILLI SÜRÜŞ SİSTEMİ (SI-DRIVE)

Programlanmış üç farklı sürüş modunu barındıran Subaru Akıllı Sürüş (SI-DRIVE) sürücünün sürüş stili, yol koşulları veya sürüş şartlarındaki anlık değişimlere bağlı olarak aktarma organlarının tepkilerini ayarlıyor. Çok hızlı bir şekilde gaz tepkilerini ve şanzıman oranlarını ayarlayan sistem böylece sürücünün her daim en iyi performansı elde etmesini sağlıyor.

Akıllı Mod

SI-DRIVE, anlık sürüş ve çevresel faktörlere bağlı olarak Akıllı modu devreye sokuyor. Sistem sürüş şartları ve verimlilik arasında ideal dengeyi sağlayacak şekilde gaz tepkilerini ayarlıyor.

 

Spor Mod

Tüm sürüş hızlarında dengeli bir motor performansı sunan Spor mod, yüksek tork üretimiyle yüksek çekiş gücüne sahip daha akıcı bir sürüşü beraberinde getiriyor.

 

 

Spor-Sert Mod

Motorun sahip olduğu bütün performansı açığa çıkartan Spor-sert mod, performans beklentilerinize en iyi cevabı veriyor. Sürücünün komutlarına anında cevap veren motor etkin bir hızlanma performansı sunuyor. Spor-sert modda sekiz-ileri şanzımanı kumanda eden - tıpkı 8 ileri vitesli manuel bir şanzıman gibi - ve direksiyon üzerinde bulunan vites kollarını kullanarak motor performansını daha etkin bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

Süspansiyon

Gelişmiş ön ve arka süspansiyon sistemi farklı yol ve zemin koşullarında daha atak bir sürüş sunuyor. Sertliği çok iyi ayarlanan yay ve amortisörler ile pürüzsüz asfaltta olduğu kadar bozuk zeminde de üstün sürüş deneyimi sunan Subaru’nuz, fonksiyonel araç karakteristiği ortaya koyuyor. DIT versiyonlarının ön süspansiyonunda sürtünme kontrollü süspansiyon ayarı titreşimleri minimize ederken, bu yapı gövde salınımlarını azaltıyor. DIT modellerin de arka aksında güçlendirilmiş alt taşıyıcılara yer verilen Subaru’nuzda daha kontrollü bir sürüşü beraberinde getiriyor.

 

Symmetrical AWD

Güven duygusunu artıran kontrollü yapı ve ataklığı artıran stabilite ile Subaru’nuz size heyecan uyandıran bir sürüş deneyimi sunuyor. Birbiriyle uyum içerisinde çalışan dengeli SUBARU BOXER motor ve Simetrik AWD sistemini bir arada sunan Subaru güven veren ve heyecan uyandıran sürüş bir sürüş vadediyor. Motorun gücünü her bir tekerleğe aynı anda aktaran simetrik dört çeker sistemi her tür yol koşulunda ve en zor şartlar altında bile üstün yol tutuş ve kontrollü bir sürüş sağlıyor. Yatay konumlandırılan motor ve düşük ağırlık merkezi sayesinde Subaru’nuz mükemmel bir yanal denge ve atak sürüş özellikleri sunuyor. Simetrik AWD ise yüksek tutunma limitleri ve tehlikeli durumlarda çok daha kontrollü bir sürüş gibi avantajları beraberinde getiriyor.

Uzunlamasına monte edilmiş bir yatay-karşıt motor SUBARU BOXER ve simetrik olarak tasarlanmış bir dört çeker güç aktarma organından oluşan Simetrik AWD, Subaru’nun en iyi denge, güvenlik ve yol performansı için odaklandığı bir sistemdir. Bu eşsiz güç aktarma organı, elli yıldan uzun bir süre önce dünyanın ilk (dört çeker) binek aracının piyasaya sürülmesinden bu yana Subaru gelişiminin merkezi olmuştur. Yatay-karşıt motordan arka diferansiyele kadar tüm çekiş sistemi, düz ve simetrik bir hatta monte edilmiştir. Araç içinde yere yakın konumlandırılabilen uzunlamasına monte edilmiş yatay-karşıt motorun özellikleri, ağırlık merkezini olabildiğince aşağıya çekebilmek ve aracın kendi ağırlık merkezine doğru (yakınlaştırmak) için maksimum seviyeye getirilmiştir. Bu üstün ağırlık dengesinin sunduğu üstün performans, her zaman maksimum denge için virajlarda ya da fren yapıldığı sırada oluşan şasi savrulmasını ve kaymasını kısıtlamak için üstün dört çeker sistemiyle birlikte çalışmaktadır. Bunun sonucunda şasi sarsıntıları azalır ve sürüş konforu artar; tüm yolcular için seyahat daha keyifli hale gelir.

Önden çekişli veya arkadan itişli araçlarda güç dört çeker araçlarda olduğu gibi yola iletilmediğinden çekişin olduğu tekerlekler aşırı yüklere maruz kalabilmektedir. Virajlarda araç üzerinde etkili olan yanal kuvvetler ve buna bağlı olarak oluşabilecek çekiş düşüklüğü aracın viraj dışında kalan çekiş gücünün iletildiği tekerleğe doğru ani yön değişimine sebep olur. Diğer taraftan AWD sistemleri, gücü dengeli bir şekilde dört tekerlek arasında dağıtır. Böylece, aracın gittiği yönde yol tutuş kaybı olmadığından, araç virajı alırken bile mümkün olan en dengeli yol tutuşu gerçekleşir. Eğer kaygan yollarda tekerleklerden biri çekiş kaybetmeye başlarsa, bu durumu telafi etmek için diğer üç tekerlek gerekli çekişi sunar. Böylece önden ve arkadan çekişli sistemlere kıyasla, daha fazla çekiş daha fazla güvenlik sunulur. Aynı güç düzeylerinde, ikiye kıyasla dört çekişli sistemlerde hızlanma da daha iyidir. Bunun yanında yalnızca Subaru’da mevcut olan Simetrik dört çeker ise tüm sistemin araç içinde yere daha yakın konumlandırılmasını sağlar. Daha düşük ağırlık merkezi, virajlarda daha dengeli (sürüş karakteri oluşması) ile doğrudan ilişkilidir. Simetrik dört çeker sisteminin bu özellikleri, sürücünün daha rahat bir sürüş gerçekleştirmesine olanak sağlayarak farklı sürüş koşulları altında da daha dengeli bir sürüş sunar. Bu eşsiz sistem, ister şehir içinde ister otoyolda, isterse de zorlu arazilerde olsun yol dengesi bakımından diğer çekiş sistemlerinden çok daha öndedir. “Sürücünün artık sürüş konusunda çok endişelenmesine gerek kalmayacağı gibi daha da konforlu yol almasını sağlayacaktır.”

X-Mode

X-Mode sürücünün zorlu yol koşullarında daha güvenle yol almasına yardımcı oluyor. X-Mode butonuna basılmasıyla birlikte sistem; motor, şanzıman, AWD, frenler ve diğer komponentlerin kontrolünü kötü yollarda ve kaygan zeminlerde daha güvenli bir sürüş sağlamak üzere ele alıyor.