360 ° Güvenlik

360° Güvenlik Felsefesi

Subaru olarak biz; otomobillerin sizi gideceğiniz yere götüren araçlardan daha fazlası olduğuna inanırız. Bize göre otomobiller hayallere, özgürlüğe ve harika anlara eşlik eder. Ve bu da en temelde sorumlulukla gerçekleşir: Amacımız sadece sürücü ve yolcular için değil, yoldaki herkes için güvenli bir ulaşım sunmaktır. Bu yüzden Subaru 360° Güvenlik Felsefesinde “Önce İnsan” odaklı olarak yola çıktık.

Ve Subaru 360° Güvenlik Felsefesini 4 ana kalemde ele aldık: Temel Güvenlik, Aktif Güvenlik, Önleyici Güvenlik ve Pasif Güvenlik!

Temel Güvenlik’i anlatarak başlayalım!

Sürücünün doğru kararlar vermesini ve aracı en güvenli şekilde kullanmasını sağlayan Temel Güvenlik Felsefemizin bileşenlerine altta değiniyoruz.

1972’den itibaren yollarla buluşturduğumuz Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemimiz (SAWD) sayesinde #4x4lükGüvenlik ile birlikte mükemmel yol tutuş hissini tüm hava ve yol koşullarında hissedeceksiniz.

1966’dan itibaren Subaru’nun kalbinde yer alan Boxer Motor’un kompakt tasarımı sayesinde geniş görüş açısı sizlere ve Subaru’nuzun içerisindeki sevdiklerinize yola hakim olmaya olanak sağlar. Ayrıca, diğer motor tiplerine göre Boxer Motor’un minimize edilmiş sarsıntıları ile yolda hem konforla hem de güvenle yol almanızı sağlar.

Araç içi tüm kumandaların ergonomik yerleşimi, odağınızı kaybetmeden tamamen sürüş keyfinize odaklanmanızı sağlar.

Optimum oturma pozisyonu, Boxer Motor’un yere yakın konumlandırılması sayesinde ve yerden yüksek tasarımımız dolayısıyla hem yola, hem de araç içi ve dışındaki tüm alanlara kolayca hakim olabilirsiniz.

Sıra Aktif Güvenlik’te!

Sürüş, viraj ve durma fonksiyonlarında mükemmel denge ve öngörülebilir kontrol sağlar.

Boxer Motor’un yatay konumlandırılmasının bir sonucu olan düşük ağırlık merkezi, Subaru’nuzun dengesini artırır ve size üstün yol tutuşu sağlar.

Araç Dinamikleri Kontrol Sistemi (VDCS), , birçok sensör yardımıyla Subaru’nuzun güvenli yol çizgisini izleyip izlemediğini kontrol eder. Tekerleklerden birinin tutunma kaybı yaşaması veya virajlarda aracın dengesini kaybederek güvenli çizginin dışına çıkması halinde sistem; simetrik sürekli dört çeker sisteminin tork dağılımını, motor gücünü ve her bir tekerlekteki frenleri kullanarak aracı güvenli çizgiye sokmak üzere gereken önlemleri alır.

Sürüş esnasında tekerlekler aşırı kuvvete maruz kalabilir. Virajlarda araç üzerinde etkili olan yanal kuvvetler ve buna bağlı olarak oluşabilecek çekiş düşüklüğü aracın viraj dışında kalan çekiş gücünün iletildiği tekerleğe doğru ani yön değişimine sebep olur. Çekiş Kontrol Sistemimiz sayesinde, gücü dengeli bir şekilde dört tekerlek arasında dağıtır. Böylece, aracın gittiği yönde yol tutuş kaybı olmadığından, araç virajı alırken bile mümkün olan en dengeli yol tutuşu gerçekleşir. Eğer tekerleklerden biri çekiş kaybetmeye başlarsa, diğer üç tekerlek gerekli çekişi sunar. Böylece önden ve arkadan çekişli sistemlere kıyasla, daha iyi yol tutuş ve daha fazla güvenlik sunulur.

Viraj alırken frenlere Aktif Tork Yönlendirme uygulanır ve viraj yönüne istinaden, viraj içerisinde kalan tekerleklere daha az tork dağıtırken dışta kalan tekerleklere daha fazla tork dağıtır. Böylece, keskin bir virajı kolaylıkla almaya ve daha kesin bir yol tutuşuna yardımcı olur.

Elektronik Fren Güç Dağıtım Sistemi, yol tutuşun azaldığı tekerleğin fren gücünü artırarak, diğer tekerleklerle aynı hıza kavuşturarak yavaşlamasına yardımcı olur ve daha da güvenli bir frenleme ile birlikte durma zamanlaması sağlar.

Durmanız veya yavaşlamanız gereken acil durumda daha kontrollü ve güvenli frenleme için Subaru’nuzda Fren Yardım Sistemi ve Fren Önceliklendirme Sistemi özellikleri birlikte sunuluyor. Bu sistemler frenlere eşit oranda güç dağıtarak, Fren Yardım Sistemi bileşenlerimiz ABS ve EBD gibi elektronik kontrol teknolojileri size destek olarak, aracı kontrol etmenizi kolaylaştırarak tehlikenin önlenmesini sağlar. Eğer panik anında yanlışlıkla aynı anda hem gaz hem de fren pedalına basarsanız,Fren Önceliklendirme Sistemi motor gücünü kısıtlar ve en önce frene basar. Bu özellik, yanlış pedala basılması durumunda kazaları önlemede etkilidir.

Önleyici Güvenlik ile devam edelim!

EyeSight teknolojimizi kısaca özetlemek istiyoruz. İnsan gözü gibi nesneleri tespit eden iki kamera, çevreyi 3 boyutlu işlemek için insan gözüne benzer şekilde çalışır. Diğer araçlara ek olarak sistem aynı zamanda 60 cm’den yüksek, hareket eden veya sabit nesne ve canlılar ile birlikte, yayaları ve bisikletlileri de tanıyabilir ve yolculuğun mesafesini, sürüş tarzınızı ve hızınızı kesin olarak belirleyebilir. Sistem mümkünse çarpışmanın önlenmesi veya çarpışma hasarının minimize edilmesi, uzun yolculuklarda yorgunluğun azaltılması veya yanlış pedala basıldığında hızlanmayı durdurma gibi birçok sürüş durumlarında sürücüye destek olabilir.

Adaptif Hız Kontrolü yani daha da açıklayıcı anlatımla öndeki araçla takip mesafesini koruma, geleneksel hız kontrolü konseptini değiştirmiştir. Mesafe ayarlamaları yaparak aracın öndeki araçla arasında belirli bir mesafe kalmasını sağlamak için stereo kameralar motor, şanzıman ve fren sistemleriyle birlikte çalışır. EyeSight sisteminin içerisinde yer alan Adaptif Hız Kontrolü, sadece geleneksel hız kontrolünde olduğu gibi sürücünün ayarlamış olduğu hızı muhafaza etmekle kalmaz; önünde bir araç saptadığında, önde giden araçla aradaki mesafeyi belirlemek için mesafeyi ve hız farkını takip ederek hızı kontrol eder.

(*) Adaptif Hız Kontrolü, otoyol veya otobanda sürüş için tasarlanmış bir sürüş destek sistemidir. Yukarıda bahsedilen özellikler; yol, hava ve araç dâhil çeşitli koşullara bağlı olarak beklendiği gibi çalışmayabilir.

 

EyeSight güvenlik sistemimizin bir bileşeni olan Çarpışma Önleyici Frenleme, mümkün olduğunda çarpışmayı önler veya çarpışma hasarını azaltır. Sistem, önde bir araç, yaya veya nesne tespit ettiğinde aracı yavaşlatarak veya mümkün olduğunda aracı durdurarak sürücüye destek olması için tasarlanmıştır. Nesneleri daha iyi tanıma özellikleriyle birlikte çarpışma öncesi fren ve çarpışma öncesi fren desteği özelliklerine sahiptir.

Sistem sürücünün aksiyon almadığını tespit ederse, otomatik olarak fren yapar. Çarpışma öncesi fren sistemi aktifken sistem sürücünün frene basmasının yetersiz olduğunu düşünürse, sistem otomatik olarak fren kuvvetini arttırabilir. Bu özellikler, öndeki bir araçla ya da nesneyle hız farkı 50 km/s veya yayayla 35 km/s (*) ve altında olduğunda çalışır. Sistem öndeki bir araç ya da nesneyle çarpışma ihtimali olduğunu tespit ederse ve sürücü harekete geçmek için direksiyon simidini kullanırsa, sürücüye çarpışmadan kaçınma konusunda yardımcı olmak için VDC özellikleri değiştirilerek çarpışma öncesi direksiyon desteği yine de çalıştırılabilir.

(*) Çarpışma öncesi fren sistemi, öndeki araçla hız farkı 50 km/s’den fazla ve yayayla hız farkı 35 km/s'den fazla olduğunda çalışmaz. Öndeki araçla hız farkı 50 km/s veya daha az ya da yayayla hız farkı 35 km/s veya daha az olsa bile, diğer hava ve harici koşullar da çarpışma öncesi fren sisteminin çalışmasını engelleyebilir.

 

EyeSight bileşenlerinden Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü; yanlış pedala basılma nedeniyle oluşan kazaların önlenmesi amacıyla karşınızda bir engel gördüğünde, park halinden çıkarken, vites konumu R (geri vites) yerine D (sürüş) konumuna alındığı takdirde seri uyarı sesleri çıkarır, yanıp sönen göstergeleri harekete geçirir Önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü limitler.

 

Dikkatiniz dağıldığında veya sinyal vermeden şeritten saptığınızda ya da çıktığınızda Şerit Kontrol İhlal Uyarısı, uyarı sesi ve yanıp sönen bir gösterge ile tetikte olmanızı sağlar. Ancak Şerit Kontrol Uyarısı sadece yaklaşık 60 km/s daha yüksek hızda harekete geçer. Yaklaşık 50 km/s ya da daha yüksek hızlarda seyahat ederken kazara şeridin kenarına kaydığınızda ve sinyal vermeden şeritten ayrılmaya başladığınızda Şerit Kontrol Uyarısı sizi uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle şeridinden ayrılmadan uyarır.

 

Dengeli Sürüş Uyarısı, yaklaşık 60 km/sa hızda iken araç gezinmeye başlarsa, çeşitli uyarı sesleri ve mesajlar iletilmeye başlar..

Şeritte Kalma Asistanı, şerit ihlal kontrol sistemi ile entegre çalışır ve otoban, otoyol ve benzeri yollarda araç kullanırken, stereo kamera ile şerit çizgilerini takip eder ve araç şeritten çıktığında sesli uyarı verir. Ortalama 65 km/sa ve üzeri hıza çıktığınızda, sürüş güvenliğinizi sağlamak üzere şeridinizi korumanıza yardımcı olur.

 

Arka Araç Tespit Sistemi (SRVD), araç çevresindeki sensörlerden yararlanarak çalışan Subaru Arka Araç Tespit Sistemi, kör noktaları denetleyerek şerit değiştirme anını daha güvenli hale getirirken, sistem aynı zamanda sürücüyü geri manevra yaparken arkadan gelen araçla olası bir çarpışmaya karşı da uyarıyor.

 

Kör Nokta Uyarı Sistemi, yan aynalarda bulunan radar sistemi ile kör noktanızda bulunan araç veya cisimleri sarı işaret ile göstererek, sizi ve aracınızı olası beklenmedik ve istenmeyen durumlardan korur.

 

Pasif Güvenlik ile bitirelim…

Çarpışma durumunda araç içindekileri ve yayaları maksimum derecede korur.

Güvenliğiniz söz konusu olduğunda tüm Subaru modelleri genel uygulamaların ve standartların çok ötesine geçer. Önden çarpışma durumunda Subaru’nun Zemine Doğru Katlanan Boxer Motoru ve şanzıman kutusu güvenliğinizi sağlamak üzere kabin bölümünden ayrılacak şekilde tasarlanmıştır.

Subaru’nuzda standart olarak sunulan Sürücü ve Yolcu Ön, Yan, Perde ve Diz SRS Hava Yastıkları, bulunur. Yüksekliği ayarlanabilen Aktif Gergili Ön ve Arka Koltuk Emniyet Kemerleri sizi ve sevdiklerinizi güvende tutar ve göğse gelebilecek darbeleri hafifletir.

Ergonomik ve Güvenli Koltuk Tasarımı sayesinde, hem yüksekliği hem de açısı ayarlanabilen koltuk başlıkları, farklı boydaki yolcuların farklı konfor tercihlerine karşılık verecek şekilde tasarlanmıştır. Konforu artıracak ve sürücüye daha fazla kontrol hissi verecek şekilde tasarlanan bu koltuklar, belirli kazalarda meydana gelen savrulma olasılığını da azaltır.

 

Kaza Anında Geriye Katlanan Pedallar; eğer araca önden çarpılırsa, aracın pedalları geriye giderek sürücünün bacaklarının yaralanmasına neden olur. Tüm Subaru araçlarında bu tür yaralanmaları en aza indirmek için kendinden geri çekilen pedallar bulunur. Fren pedalları, pedal konumundaki değişiklikleri sınırlayan yakalayıcı ve darbe azaltıcı debriyaj pedalının kullanılmasıyla geri çekilir. Ayak dayamalarında da sürücünün ayarlarında oluşabilecek yaralanmaları azaltmak için şok emici malzemeler kullanılır.

Güçlendirilmiş Kafes ve Yan Koruma Barları; tam kapsamlı güvenliğin kalbidir! Halka Şeklinde Güçlendirme Çerçeveleri yolcu kabinini tavandan kapılara, direklere ve zemine kadar güçlendirir. Bu tasarım sayesinde çarpışma sonucunda açığa çıkan darbe şiddeti yolculardan uzağa yönlendirilir. Şasinin güçlenmesi ve yükseltilmesine yararken daha fazla ve geliştirilmiş koruma sağlar.

Darbe Emici Sütunlar, siz ve sevdikleriniz için bir tür zırhlı giysi niteliği taşıyor. Söz konusu güvenlik örtüsü yolcu kabininin tavanına, kapılarına, sütunlara ve zeminine entegre edilmiş durumda. Sistem yüksek dayanımlı malzeme ve bu malzemenin stratejik konumlandırılması sayesinde olası bir çarpma anında oluşan enerjiyi yolculardan uzak tutarak sönümlüyor, aktarıyor ve yayıyor. En önemlisi artan sağlamlığa ve rijitliğe karşın gövde hala oldukça hafif bir yapıya sahip.