SUBARU XV
Güvenlik
Aracın arka tamponunun içine yerleştirilmiş radarlar, güvenli şerit değiştirme için, kör noktanızdan size yaklaşan araçlar konusunda sizi uyarır. Ayrıca, çapraz trafikli bir caddeye doğru geri geri giderken potansiyel bir çarpışma tehlikesi konusunda da sizi uyarır.
*1 Sürücü her zaman güvenli ve dikkatli sürüş ve trafik kurallarına uyma yükümlülüğünden sorumludur. Güvenli sürüş için Gelişmiş Güvenlik Sistemi sürücüye yardımcı olmaktadır. Bu sistemin özelliklerinin sınırlamaları vardır. Sistemin çalışması ve sınırlamaları hakkında ayrıntılı bilgi için Kullanıcı El Kitabı'na bakın. Daha fazla ayrıntılı bilgi için bir SUBARU bayisine danışın.
*2 Opsiyonel.
Uzun Far Asistanı gece araç kullanırken sürüş koşullarına bağlı olarak uzun farları otomatik olarak ayarlayarak görüşü ve güvenliği artırır.
*1 Sürücü her zaman güvenli ve dikkatli sürüş ve trafik kurallarına uyma yükümlülüğünden sorumludur. Güvenli sürüş için Gelişmiş Güvenlik Sistemi sürücüye yardımcı olmaktadır. Bu sistemin özelliklerinin sınırlamaları vardır. Sistemin çalışması ve sınırlamaları hakkında ayrıntılı bilgi için Kullanıcı El Kitabı'na bakın. Daha fazla ayrıntılı bilgi için bir SUBARU bayisine danışın.
*2 Opsiyonel.
En uygun sürüş pozisyonu, yüksek camlar ve dikkatlice düzenlenmiş sütunlar, kör noktaları ortadan kaldırarak etrafınızı kolaylıkla kontrol etmenizi sağlayarak her yönde mükemmel görüş açısı sağlıyor.
Araç denge limitlerini zorladığında, her bir tekerlekteki AWD tork dağıtımı, motor çıkış gücü ve fren, aracın doğru rotada kalmasını sağlamak üzere ayarlanır. Aktif Tork Yönlendirme ile, daha hassas yol tutuşu için, viraj içindeki lastiklere fren uygulanır ve tekerleklerin içine daha az tork dağıtılırken tekerleklerin dışına daha fazla tork dağıtılır. Bu da gerekli olduğu zaman keskin dönüşler yapabilmenize yardımcı olur.
Yoğun dur-kalk trafik durumlarında, araç tamamen durduğunda, sürücünün yorgunluğunu azaltmak için, Auto Vehicle sistemi ayağı fren pedalına basılı tutulmasına gerek kalmadan aracı bulunduğu yerde sabit olarak tutar.
Daha düşük ağırlık merkezli tasarım, geliştirilmiş süspansiyon sistemi ve artırılmış rijidite, ani manevralarda yoldaki tehlikelerden kaçınmaya yardımcı olur ve daha tepkisel bir sürüş sağlar.
SGP’nin düşük ağırlık merkezli tasarımı sayesinde alçakta konumlandırılan motor ve dişli kutusu, bir çarpışma anında kabine minimum hasar verecek şekilde tasarlandı.
Halka şeklinde güçlendirilmiş kafes, yüksek dayanımlı çelik plakalardan daha iyi faydalanır ve tüm yönlerden gelen darbe enerjisinin daha etkili sönümlenmesi için yeniden tasarlanmıştır.
SUBARU XV, en son Euro NCAP (Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı) güvenlik performans testinden en yüksek not olan beş yıldız aldı.
Subaru olarak,TAM KAPSAMLI GÜVENLİK felsefesi ve bu anlayışın önemli bir kısmının Çarpışma Önleyici Güvenlik olduğuna inanarak kazaların asla gerçekleşmemesi için elimizden geleni yapıyoruz. Bu nedenle, Subaru’nun son teknoloji sürüş destek sistemi olan EyeSight’ı yarattık. Önünüzdeki yol için ikinci bir çift göz gibi çalışan EyeSight, neredeyse insan gözü kadar etkin olan mükemmel görüntü tanımlama ile üç boyutlu renkli görüntüler yakalayan iki stereo kamera kullanır. İki kameradan alınan görüntüleri şekil, hız ve uzaklığı kesin bir şekilde belirlemek için kullanan EyeSight yalnızca araçları değil, aynı zamanda motorsiklet, bisiklet ve yayaları da algılar. Potansiyel bir tehlike algıladığında sürücüyü uyarır ve kazanın meydana gelmesini önlemeye yardımcı olmak için gerekirse fren de uygular. Bunun gibi geliştirilmiş güvenlik performansıyla EyeSight, sürücü üzerindeki yükü azaltır ve SUBARU XV’deki güvenlik hissinizi artırır.
EyeSight*1 sadece geleneksel hız kontrolünde olduğu gibi sürücünün ayarlamış olduğu hızı muhafaza etmekle kalmaz; önünde bir araç saptadığında Adaptif Hız Kontrolüyle, önde giden araçla aradaki mesafeyi belirlemek için mesafeyi ve hız farkını takip ederek hızı kontrol eder. Motoru, şanzımanı ve freni hızınızı trafik akışı doğrultusunda yaklaşık olarak 0km/s’den 180km/s’ye kadar geniş bir aralıkta tutmak amacıyla ayarlar. Otoban, otoyol ve benzeri yollarda kullanım için tasarlanmış olan Adaptif Hız Kontrolü önde giden aracı ve fren lambalarını tespit eder ve hem yoğun trafikte hem de uzun sürüşlerde rahatlığı ve konforu sağlar.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Şerit İhlal Uyarısı 50 km/s’ten yüksek hızdayken, sinyal vermeden şerit değiştirmeye çalıştığınızda veya şerit çizgisinin üzerine doğru yöneldiğinizde devreye girerek sizi uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle şeridinizden ayrılmadan uyarır. Dengeli Sürüş Uyarısı ise, şerit içinde istikrarsız sürüş sergilediğinizde sizi uyarır.
Durma halindeyken EyeSight trafiğin yeniden hareket ettiğini algılarsa önde giden aracın hareket ettiğini göstermek için uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle sürücüyü harekete geçmesi yönünde uyarır.
Şeritte Kalma Asistanı otoyollarda şerit çizgilerini stereo kamera ile takip eder ve araç şeridinden ayrılmaya başladığında devreye girer. Güvenli sürüşü desteklemek için yaklaşık olarak 60km/s ve üstündeki hızlarda direksiyon manevrasını yönlendirerek şeritten ayrılmayı önlemeye yardımcı olur.
Bir araç ya da engele yaklaşma ya da çarpışma riski saptadığında Çarpışma Önleyici Frenleme sürücüyü uyarı sesi ve gösterge panelindeki ışıklı ekran uyarısı ile uyarır. Eğer sürücü çarpışmayı önlemek için bir manevra yapmıyorsa sistem, herhangi bir etkiyi ve mümkünse kazayı önlemek için otomatik olarak fren uygulayabilir. Eğer sürücü kazayı önlemek için bir manevra yaparsa sistem sürücünün manevra kabiliyetini kolaylaştırabilir.
EyeSight, park halinden çıkarken, karşısında bir engel gördüğünde, eğer vites yanlış konumlandırılmışsa Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü’nü devreye sokarak önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü bir süreliğine keser.
Subaru’nun son teknoloji sürüş destek sistemi olan EyeSight, önünüzdeki yolu takip eden bir çift stereo kamera kullanarak ikinci bir çift göz gibi çalışır. 7 ayrı özelliği ile sürüş konforu ve güvenliğinizi en üst seviyeye taşıyarak sizin yalnızca yolun keyfini çıkarmanızı sağlar.
EyeSight sadece geleneksel hız kontrolünde olduğu gibi sürücünün ayarlamış olduğu hızı muhafaza etmekle kalmaz; önünde bir araç saptadığında Adaptif Hız Kontrolüyle, önde giden araçla aradaki mesafeyi belirlemek için mesafeyi ve hız farkını takip ederek hızı kontrol eder. Motoru, şanzımanı ve freni hızınızı trafik akışı doğrultusunda yaklaşık olarak 0km/s’den 180km/s’ye kadar geniş bir aralıkta tutmak amacıyla ayarlar.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Şerit İhlal Uyarısı 50 km/s’ten yüksek hızdayken, sinyal vermeden şerit değiştirmeye çalıştığınızda veya şerit çizgisinin üzerine doğru yöneldiğinizde devreye girerek sizi uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle şeridinizden ayrılmadan uyarır. Dengeli Sürüş Uyarısı ise, şerit içinde istikrarsız sürüş sergilediğinizde sizi uyarır.
Durma halindeyken EyeSight trafiğin yeniden hareket ettiğini algılarsa önde giden aracın hareket ettiğini göstermek için uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle sürücüyü harekete geçmesi yönünde uyarır.
Şeritte Kalma Asistanı otoyollarda şerit çizgilerini stereo kamera ile takip eder ve araç şeridinden ayrılmaya başladığında devreye girer. Güvenli sürüşü desteklemek için yaklaşık olarak 60km/s ve üstündeki hızlarda direksiyon manevrasını yönlendirerek şeritten ayrılmayı önlemeye yardımcı olur.
Bir araç ya da engele yaklaşma ya da çarpışma riski saptadığında Çarpışma Önleyici Frenleme sürücüyü uyarı sesi ve gösterge panelindeki ışıklı ekran uyarısı ile uyarır. Eğer sürücü çarpışmayı önlemek için bir manevra yapmıyorsa sistem, herhangi bir etkiyi ve mümkünse kazayı önlemek için otomatik olarak fren uygulayabilir. Eğer sürücü kazayı önlemek için bir manevra yaparsa sistem sürücünün manevra kabiliyetini kolaylaştırabilir.
EyeSight, park halinden çıkarken, karşısında bir engel gördüğünde, eğer vites yanlış konumlandırılmışsa Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü’nü devreye sokarak önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü bir süreliğine keser.
Subaru’nun Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi, ıslak ve kaygan yollarda daha iyi çekiş için gücü tüm tekerleklere sürekli olarak aktarır. Yatay simetrik bir düzlemde olan bu sistem, daha dengeli ve güvenli bir sürüş için iyi dengelenmiş, düşük ağırlık merkezi tasarımına sahiptir.
Boxer motor, pistonlarının yatay bir şekilde birbirlerine doğru hareket ettiği bir motor konfigürasyonudur. Subaru, 50 seneden uzun süredir sadece, diğer motor tiplerine göre birçok avantaja sahip olan SUBARU BOXER motor kullanmaktadır ve araçlarında dayanıklılık ve güvenilir performans sunmaktadır.
Uzun Süreli Performans
Motorun yatay tasarımı sağlam ve kendinden dengelidir, ve diğer motor tiplerine göre daha az titreşim sağlar.
Daha Fazla Denge
Daha düşük ağırlık merkezi ve yatay tasarım, diğer motor tiplerine göre daha iyi yanal denge sağlar.